Dubai Crocodile Park
18 مرداد 1402
دبی

همه چیز درباره پارک کروکودیل دبی؛ ترسناک و مهیج!

دبی به تازگی با افتتاح پارک کروکودیل، پر دیگری را به کلاه خود اضافه کرده است. این مقصد هیجان‌انگیز تجربه‌ای فراموش نشدنی را برای هر بازدیدکننده‌ای به ارمغان می‌آورد. البته اگر کمی اهل ماجراجویی باشید و نترسید. چون در پارک کروکودیل دبی شما شاهد بیش از 250 تمساح آب شیرین خواهید بود که در عین حال می‌توانید درباره زیست شناسی، تکامل و بقای جذاب آن‌ها نیز بیاموزید. این مکان به دوستداران حیوانات فرصتی غیرقابل توصیف می‌دهد تا از نزدیک با این گونه شگفت‌انگیز آشنا شوند. این پارک 20000 متر مربع وسعت دارد و به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از “جاذبه‌های اصلی دبی” است. راهنمای ما به پارک کروکودیل در دبی شامل تمام اطلاعاتی است که برای برنامه‌ریزی بازدید خود نیاز دارید، پس تا انتها در ماجراجویی مهیج همراه ما باشید. 

رزرو تور دبی

بلیط هواپیما دبی را با سه کلیک رزرو کنید !

در پارک کروکودیل دبی چه انتظاری می توان داشت؟

Dubai Crocodile Park

پارک کروکودیل دبی که در آوریل 2023 راه اندازی شد، خیلی سریع‌تر از انتظارات و پیش‌بینی‌ها به یک جاذبه‌ی محبوب تبدیل شده است. این مکان نه تنها برای گردشگران، بلکه برای افراد محلی نیز جذاب، ترسناک و دیدنی است تا جایی که باید سریع بلیط آن را رزرو کنید. 

در این پارک افراد می‌توانند به صورت مستقیم این موجودات ترسناک را از نزدیک ببینند و با آن‌ها آشنا شوند. این پارک دارای 250 کروکودیل نیل است. کروکودیل‌های نیل یکی از بزرگترین خزندگان روی زمین هستند، پس دیدن آن‌ها فرصتی است که شاید دیگر برایتان تکرار نشود. جالب اینجاست که فضای و طراحی پارک کروکودیل دقیقا مشابه زیستگاه اصلی این حیوانات است تا کاملا رفاه و آسایش ساکنان خزنده خود را تضمین کند. 

در کنار آشنایی با کروکودیل‌ها، این پارک موزه‌ای دارد که در آن به گذشته و آینده این موجودات پرداخته تا بیشتر با آن‌ها آشنا شوید. در کنارش یک آکواریوم با تم دریاچه‌ای قرار گرفته که حال و هوایی آفریقایی را برای بازدیدکنندگان ایجاد می‌کند. 

به کروکودیل های نیل از آفریقا سلام برسانید

تمساح‌های نر نیل که بومی آب‌های شیرین و باتلاق‌های حرا در جنوب صحرای آفریقا هستند، می‌توانند تا شش متر طول و تقریباً 750 کیلوگرم وزن داشته باشند! از طرف دیگر تمساح‌های ماده می‌توانند تا 3.8 متر طول و بیش از 300 کیلوگرم وزن داشته باشند.

اکنون بیش از 250 کروکودیل نیل (نوزادان و بزرگسالان) پارک کروکودیل در دبی را خانه خود می‌دانند. در قلب این پارک شما شاهد بچه‌ کرکودیل‌هایی خواهید بود که سر از تخم بیرون می‌آورند و به چرخه حیات وارد می‌شوند. کلا همه چیز در اینجا با جزئیات طراحی و اجرا شده و مطمئن باشید که سفری جذاب را در پیش خواهید داشت. 

جاذبه ها و فعالیت های مناسب خانواده در پارک کروکودیل دبی

Dubai Crocodile Park

پارک کروکودیل دبی طیف وسیعی از فعالیت‌ها را برای بازدیدکنندگان در هر سنی ارائه می‌دهد. برای مثال…

خانواده‌ها می‌توانند از گشت‌های راهنما در یک آکواریوم منحصربه‌فرد لذت ببرند که به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا منظره‌ای خارق‌العاده از تمساح‌ها و نگاهی دقیق به رفتارهای آبی خاکی را ببینند. 

راهنماها در سراسر پارک حضور دارند تا به بازدیدکنندگان کمک کنند. علائم واضح و دستورالعمل‌های ایمنی در جای جای پارک قرار داده شده تا با توجه به آن‌ها با خیال راحت از این مکان بازدید کنید و لذت ببرید. 

علاوه بر این، پارک امکاناتی مانند مکان‌های نشیمن سایه‌دار، کیوسک‌های نوشیدنی و سرویس‌های بهداشتی را برای یک تجربه راحت و آسان فراهم کرده است. 

تجربیات آموزشی در پارک کروکودیل دبی

هدف پارک کروکودیل دبی نه تنها سرگرمی، بلکه آموزش افراد در مورد کروکودیل‌ها و اهمیت آن‌ها در اکوسیستم نیز است. به همین منظور این پارک گفت‌وگوهای آموزشی و جلسات تعاملی را که توسط کارشناسان آگاه برگزار می‌شود، ارائه می‌کند و بینش‌های ارزشمندی را در مورد رفتار، زیستگاه‌ها و تلاش‌های حفاظتی در مورد این خزندگان ارائه می‌دهد.

همچنین دارای یک موزه تاریخی است که تکامل کروکودیل‌ها و سازگاری‌های منحصربه‌فردی را که به آن‌ها امکان زنده ماندن از انقراض دایناسورها را نشان می‌دهد. با به کارگیری این خلاقیت‌ها و امکانات آموزشی، بازدیدکنندگان قدردانی عمیق‌تری از اهمیت اکولوژیکی تمساح و نیاز به حفاظت از آن خواهند داشت که به نوعی بسیار ارزشمند است. 

امکانات و تسهیلات پارک کروکودیل دبی

پارک کروکودیل دبی با هدف ارائه یک تجربه جامع و در عین حال لذت‌بخش و آموزنده برای بازدیدکنندگانش ایجاد شده است. علاوه بر نمایشگاه‌های جذاب تمساح، این پارک دارای یک فروشگاه هدیه است که میهمانان می‌توانند آثار و سوغاتی‌های آفریقایی را خریداری کنند.

این پارک همچنین دارای دو مقصد رستوران است: تراس Okavango، یک تراس آرام و خانواده پسند اقامتگاه آفریقایی، و Okavango Room، یک کافه‌ی پیچیده و شیک. 

موقعیت قرارگیری پارک کروکودیل دبی

Dubai Crocodile Park

پارک کروکودیل دبی در مشرف در کنار پارک مشرف قرار دارد.

چگونه به آنجا برسیم

با ماشین: از طریق یک مسیر ساده از جاده شیخ محمد بن زاید می‌توان به راحتی با ماشین به پارک دسترسی داشت. می‌توانید ماشین خود را در پارکینگ عمومی رایگان پارک کنید.

با وسایل نقلیه عمومی: با تاکسی نیز می‌توان به راحتی به پارک دسترسی داشت. این یک مقصد محبوب است و اکثر رانندگان تاکسی از مکان آن اطلاع دارند.

بلیط پارک کروکودیل دبی

بلیط پارک کروکودیل دبی از ۷۵ درهم برای کودکان ۳ تا ۱۱ ساله و ۹۵ درهم برای بزرگسالان (۱۲+) در دسترس است.

نکاتی که قبل از بازدید از پارک کروکودیل دبی باید بدانید

Dubai Crocodile Park

یک سری نکات را به صورت کلی و خلاصه عنوان می‌کنیم تا قبل از بازدید پارک کروکودیل دبی از آن‌ها مطلع شوید تا به مشکل بر نخورید و از بودن در این مکان جذاب لذت ببرید. 

زمان‌بندی پارک و پذیرش: پارک کروکودیل در طول سال فعالیت می‌کند و به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا برای بازدید خود برنامه‌ریزی کنند. همچنین این پارک همه روزه از ساعت 10 صبح تا 8 شب باز است.

محدودیت‌های سنی و دستورالعمل‌های ایمنی: بازدید از پارک کروکودیل دبی برای افراد در هر سنی از جمله زنان باردار مناسب است. اطمینان حاصل کنید که تمام دستورالعمل‌های ایمنی ارائه شده توسط کارکنان پارک را دنبال خواهید کرد و از مناطق تعیین شده برای اطمینان از تجربه‌ای امن و به یاد ماندنی پیروی می‌کنید.

نحوه پوشیدن لباس: در پارک کروکودیل دبی لباس راحتی با کفش‌های پیاده‌روی راحت توصیه می‌شود. توجه داشته باشید که پوشیدن لباس ساحلی در داخل پارک ممنوع است.

تورهای با راهنما و جلسات تغذیه: مطمئنا می‌دانید که کروکودیل‌ها حیوانات قدرتمند و بالقوه خطرناکی هستند. بازدیدکنندگان باید به شدت به دستورالعمل‌های داده شده توسط کارکنان پایبند باشند تا از هرگونه اقدامی که می‌تواند ایمنی آن‌ها یا حیوانات را به خطر بیندازد به دور بمانند.

حفاظت و احترام به حیات وحش: پارک کروکودیل بر اهمیت حفاظت و افزایش آگاهی در مورد گونه‌های کروکودیل تاکید دارد. از همان ابتدا بازدیدکنندگان تشویق می‌شوند تا به قوانین و مقررات پارک، از جمله مزاحم حیوانات یا زیستگاه آن‌ها، احترام بگذارند. بنابراین شما نیز با یادگیری در مورد چالش‌های پیش روی کروکودیل‌ها در طبیعت و درک اهمیت حفاظت از اکوسیستم‌های طبیعی آن‌ها، به حمایت از تلاش‌های حفاظتی پارک کمک کنید.

امکانات و تسهیلات: این پارک امکاناتی مانند صندلی و کیوسک‌های نوشیدنی را برای بازدیدکنندگان فراهم کرده تا در طول بازدید خود استراحت کنند و تجربه‌ای راحت و به یاد ماندنی داشته باشند. 

عکاسی: ثبت خاطرات با عکاسی، یک فعالیت محبوب در پارک کروکودیل دبی است. با این حال، توصیه می‌شود اگر قصد دارید برای استفاده حرفه‌ای عکس بگیرید، قبل از بازدید از قوانین پارک در مورد عکاسی پرس و جو کنید.

دسترسی و حمل و نقل: مشرف، جایی که پارک کروکودیل در آن قرار دارد، گزینه‌های دسترسی راحت از جمله امکانات پارکینگ و حمل و نقل عمومی را ارائه می‌دهد. بنابراین در این خصوص جای نگرانی نیست.

در نهایت باید بگوییم که…

پس از مدت ها انتظار، بالاخره پارک کروکودیل دبی درهای خود را به روی عموم باز کرد. این پارک بی‌نظیر یکی دیگر از شگفتی‌های خارق‌العاده دبی است که این روزها سر و صدای زیادی هم به پا کرده است. شما در اینجا می‌توانید به صورت کامل با این موجودات ترسناک، بزرگ و دیدنی آشنا شوید و یک تفریح جذاب و مهیج را برای خودتان رقم بزنید.  

نظرات کاربران