Dubai Dolphinarium

دلفیناریوم دبی؛ از سرگرمی‌ها و خرید بلیط تا نکات مهم

دلفیناریوم دبی یکی از جالب‌ترین و منحصر‌به‌فردترین جاذبه‌های سرپوشیده اسن شهر است. نمایش دلفین و فوک، نمایش پرندگان عجیب و غریب کریک پارک و شنا با دلفین‌ها، مگر می‌شود بد باشد!؟ تنها در دلفیناریوم دبی می‌توانید با امکانات داخلی کاملاً مجهز، زیر یک سقف لذت ببرید. به جرات می‌توان گفت که هیچ باغ‌وحش یا آکواریوم دیگری وجود ندارد که مردم بتوانند آزادانه با دلفین‌ها و فوک‌ها مانند دلفیناریوم بازی کنند و تعامل داشته باشند.

رزرو تور دبی

خرید بلیط هواپیما دبی فقط با سه کلیک ممکنه!

درباره دلفیناریوم دبی 

دلفیناریوم دبی

این مکان در پارک کریک بر دبی و در مساحتی به اندازه‌ی 5 هزار متر مربع قرار گرفته است. شما می‌توانید در یک آمفی تئاتر 180 درجه در اطراف استخر آب شور بنشینید و با یک سیستم نور و صدای عالی، از تماشای شیطنت بازی و نمایش دیدنی دلفین‌ها لذت ببرید. البته شعبده بازی دلفین‌ها با توپ‌های رنگارنگ، نقاشی و انواع مختلف آکروباتیک نیز از دیگر فعالیت‌های این موجودات دوست داشتنی هستند. 

دلفیناریوم دبی مکانی ویژه است که دلفین‌ها و فوک‌ها که رفتاری ملایم و دوستانه با مردم دارند می‌توانند در آرامش زندگی کنند. چراکه مکان مناسبی برای محافظت و نگهداری از آن‌ها است و مورد تایید سازمان‌های مربوطه نیز قرار گرفته است. در هر صورت این جاذبه خاص و متفاوت از همان لحظه ورود لبخند و نشاط را برای شما و عزیزانتان به همراه دارد. بیایید تا بیشتر برایتان توضیح دهیم!

وبسایت: www.dubaidolphinarium.ae

بهترین فعالیت ها و جذابیت های دلفیناریوم دبی 

دلفیناریوم در پارک نهر دبی است و به خاطر نمایش‌های زنده‌اش با دلفین‌ها و فوک‌ها و همچنین برنامه‌هایی مانند «شنا با دلفین‌ها» معروف است که در آن بازدیدکنندگان می‌توانند با دلفین‌های پوزه بطری در استخری به عرض 2.5 متر و عمق 90 سانتی‌متر شنا کنند.

دلفیناریوم همچنین در مورد نحوه شنا کردن با این حیوانات شگفت‌انگیز و رفتار و نحوه ‌زندگی آن‌ها آموزش‌های جالبی را ارائه می‌دهد. از آنجایی که یکی از اهداف اصلی دلفیناریوم دبی آموزش مردم در مورد اقیانوس و نحوه محافظت از آن است، این مکان همچنین برای بچه‌ها سخنرانی‌های آموزشی و جشنواره‌های هنری نیز برگزار می‌کند. بدین ترتیب در کنار تفریح و گردش یک سری اطلاعات مفید هم در مورد این حیوانات مهربان و بی‌نظیر بدست خواهید آورد. 

بیایید تا برخی از فعالیت‌های جذاب دلفیناریوم دبی را از قبل بشناسیم. 

تور دبی را رزرو کنید و لحظاتی آرام، مهیج و فراموش‌نشدنی را در این شهر بسیار زیبا بگذرانید.

نمایش پرندگان کمیاب در کریک پارک را از نزدیک ببینید

دلفیناریوم دبی

شاید برایتان عجیب باشد که با پرنده‌ها شروع می‌کنیم، ولی در دلفیناریوم به غیر از دلفین‌ها، پرنده‌های زیبا هم حضور دارند. نمایشگاه پرندگان عجیب و غریب در دلفیناریوم دبی واقعا جادویی است. اگر از علاقه‌مندان به حیوانات هستید، اینجا را هرگز فراموش نخواهید کرد. 

در این بخش شما می‌توانید نمایشی با بیش از 20 نوع پرنده مختلف، از جمله طوطی‌ها، ببینید که پر از اکشن است. از نزدیک با این حیوانات باورنکردنی در حین انجام ترفندها و شیرین کاری‌ها آشنا خواهید شد و لذت از تماشای آن‌ها نهایت لذت را خواهید برد. راستی، در مورد پرندگان، خانه‌های طبیعی، نحوه زندگی و چیزهای کوچکی که آن‌ها را منحصر‌به‌فرد می‌کند نیز چیزهای زیادی خواهید آموخت.

بخوانید: بهترین زمان سفر به دبی؛ تصمیم گیری سخت یا آسان

شنا با دلفین ها اما چیز دیگری‌ست

احتمالا تابحال در تلویزیون دیده باشید که افراد با دلفین‌ها شنا و بازی می‌کنند و از کنار هم بودن ذوق‌زده می‌شوند. خوب، حالا وقت آن است که خودتان هم این را امتحان کنید. مدتی را با دلفین‌ها که دوست‌داشتنی‌ترین حیوانات دریایی هستند، بگذرانید. در این تجربه عملی 20 دقیقه‌ای که توسط مربیان حرفه‌ای رهبری می‌شود، همه چیز را در مورد خانه آن‌ها خواهید آموخت. می‌توانید کنار استخر با دلفین‌ها صحبت کنید یا حتی با آن‌ها شنا کنید. لمس دلفین‌ها، شنا کردن و آب بازی با آن‌ها از خاطراتی هستند که تا آخر عمر همراه شما خواهند بود. راستی، شما می‌توانید روز خود را با گرفتن یک عکس رایگان به پایان برسانید.

بخوانید: معرفی شهر دبی؛ آن روی دیگر دبی را بشناسید!

در پیچ و خم آینه یا همان هزارتوی آینه سرگیجه بگیرید

دلفیناریوم دبی

نظرتان درباره یک سرگرمی متفاوت، عجیب و باحال چیست؟ هزارتوی آینه‌ها یک فضای پر پیچ و خم در دلفیناریوم دبی است که قدرت جهت‌یابی شما را به چالش می‌کشد و شما باید از یک ورودی وارد شوید و خروجی را پیدا کرده و سپس از آن بیرون بروید. در این میان راه‌های بن بست و مشابه زیادی وجود دارد تا شما را گیج و احتمالا دچار سرگیجه کند. این بازی برای افراد ضعیف قلب نیست زیرا به مهارت زیادی نیاز دارد. قدم به هزارتوی آینه‌ای در اندازه واقعی بگذارید که به نظر می‌رسد برای همیشه ادامه دارد و اجازه دهید ماجراجویی آغاز شود!

بخوانید: 55 مورد از تفریحات دبی؛ ماجراجویی تمام نشدنی

ترامپولین را با بچه ها امتحان کنید

اگر می خواهید چیز جدیدی را امتحان کنید، آن ترامپولین است. تجربه ترامپولین برای افراد بالای 7 سال خوب است. هر چند بالا و پایین پریدن کل انرژی شما را می‌گیرد، اما آدرنالین آزاد شده آن را جبران می‌کند و تمام روز انرژی خواهید داشت. یادتان نرود که از مسئولین این قسمت بخواهید از شما عکس یادگاری رایگان بیندازند تا همیشه این خاطره را همراه خود داشته باشید. 

نمایش دلفین‌ها، بخش جذاب دلفیناریوم

دلفیناریوم دبی

خیلی‌ها به دلفیناریوم دبی می‌آیند تا فقط بنشینند و نمایش این موجودات شیرین و جذاب را تماشا کنند. خوب، دیدن رقص، آواز، توپ بازی و پریدن دلفین‌ها به اندازه همه فعالیت‌های این مجموعه لذت‌بخش است، پس این جذابیت را هیچ گونه از دست ندهید. 

بخوانید: 12 تا از بهترین پارک های آبی دبی؛ به همراه قیمت بلیط و امکانات

نکاتی که قبل از بازدید از دلفیناریوم دبی باید بدانید

قبل از بازدید از دلفیناریوم دبی، در اینجا چند نکته مهم وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

مکان: نمایشگاه دلفین دبی در کریک پارک دبی واقع شده و با ماشین یا وسایل حمل و نقل عمومی به راحتی قابل دسترسی است.

زمان نمایش: توصیه می‌شود از قبل، زمان‌های نمایش را بررسی و بر اساس آن زمان خود برنامه‌ریزی کنید.

پذیرش: ورود به نمایشگاه دلفین دبی شامل دسترسی به نمایش‌ها، شناهای تعاملی و همچنین جاذبه‌های دیگر است. توجه داشته باشید که قیمت‌ها بسته به فعالیت و سن بازدیدکننده متفاوت است.

نحوه پوشیدن لباس: به گردشگران پیشنهاد می‌شود که متناسب با آب و هوا لباس بپوشند. در هر صورت این مرکز مسقف اما دارای تهویه مطبوع است. لباس شنا برای شنای تعاملی با دلفین‌ها لازم است.

غذا و نوشیدنی: دلفیناریوم دبی دارای فودکورت است که انواع غذاها و نوشیدنی‌ها را ارائه می‌دهد و همچنین یک فروشگاه سوغاتی دارد که بازدیدکنندگان می‌توانند هدایا و یادگاری‌های خود را خریداری کنند.

عکاسی و فیلمبرداری: عکاسی و فیلمبرداری در مرکز مجاز است، اما عکاسی با فلش در طول نمایش مجاز نیست.

دسترسی: در دبی، نمایش دلفین با ویلچر قابل دسترسی است، در واقع رمپ و آسانسور برای بازدیدکنندگان با مشکلات حرکتی در دسترس خواهد بود.

بهداشت و ایمنی: بازدیدکنندگان ملزم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و ایمنی این مرکز هستند، که ممکن است شامل پوشیدن جلیقه نجات و پیروی از دستورالعمل‌های کارکنان در طول شناهای تعاملی باشد.

بخوانید: دبی در شب؛ تجربه‌ی هیجان‌انگیز زندگی شبانه، از مراکز خرید تا سواحل نورانی

بهترین زمان برای بازدید از دلفیناریوم دبی

دلفیناریوم دبی

بهترین زمان برای بازدید از دلفیناریوم دبی از نوامبر تا آوریل (آبان تا اردیبهشت) است، چون در این مدت هوا گرم و مطبوع خواهد بود. هر چند که، ازدحام گردشگران زیاد است، فقط فراموش نکنید که از قبل بلیط رزرو کنید. اضافه کنیم که ترجیحا در تابستان به دلفیناریوم دبی نروید، چون رطوبت و گرمای هوا واقعا طاقت فرسا خواهد بود. 

در اینجا ما مدت و زمان نمایش‌های دلفیناریوم دبی را قرار داده‌ایم:

نمایش دلفین: روزانه 3 نمایش برگزار خواهد شد. نمایش‌ها از دوشنبه تا شنبه در ساعت‌های 11:00 صبح، 02:00 بعد از ظهر و 06:00 بعد از ظهر برنامه‌ریزی شده است. نمایش‌های تخفیف خورده هم روزهای دوشنبه، جمعه و شنبه ساعت 11 صبح باز است.

سیاره دلفین: نمایش شنای دلفین‌ها همه روزه از دوشنبه تا شنبه در ساعت‌های 12:00، 15:00 و 16:00 باز خواهد بود.

نمایش پرندگان کریک پارک: این نمایش از دوشنبه تا شنبه در ساعت‌های 12:15 بعد از ظهر، 15:15 و 19:15 قرار دارد. 

بخوانید: هزینه سفر به دبی در سال 2024؛ چگونه هزینه‌ها را کم کنیم و لذت را زیاد؟

بلیط دلفیناریوم دبی به چه صورت است؟ 

بلیط‌ها در دلفیناریوم دبی متفاوت هستند و هر بخش نیازمند خریداری بلیط جداگانه است. در این بلیط می‌توانید از موارد زیر انتخاب کنید:

بلیط VIP : بهترین مکان برای دیدن نمایش، صندلی‌های VIP است که در وسط میدان قرار دارند.

بلیط معمولی: صندلی‌های معمولی به صورت کمانی در سمت چپ و راست صندلی‌های VIP قرار می‌گیرند.

توجه داشته باشید که… 

  • لطفا حداقل 30 دقیقه قبل از شروع جلسه در محل حضور داشته باشید.
  • بلیط‌های VIP برای شما صندلی‌هایی را در مرکز میدان می‌گیرند که بهترین نمای نمایش را به شما می‌دهد. یک بلیط استاندارد به شما صندلی‌های معمولی می‌دهد.
  • صندلی برای دارندگان کارت استاندارد بر اساس «اولین حضور، اولین خدمت» است.
  • بلیط برای کودک زیر 2 سال رایگان است.
  • کودک 2 تا 11 سال به بلیط کودک معتبر نیاز دارد.
  • برای مهمانان بالای 11 سال نرخ بزرگسال محاسبه می‌شود.

آدرس و ساعات کاری دلفیناریوم دبی

خیابان ریاض، داخل کریک پارک دروازه 1، ساختمان دلفیناریوم دبی، ام حریر 2 

دوشنبه تا شنبه: 10:00 صبح تا 7:00 بعد از ظهر

یکشنبه: تعطیل

بخوانید: موزه آینده دبی؛ سفری شگفت انگیز و باورنکردنی به دل آینده

امکانات دلفیناریوم دبی: تجربه‌ای خاطره‌انگیز برای همه

دلفیناریوم دبی

رستوران Happy Valley: از تنقلات سریع گرفته تا وعده‌های غذایی کامل با الهام از فرهنگ آسیا، در فضای دل‌نشین دلفیناریوم دبی منتظر شماست.

عکاسی با حیوانات: ثبت لحظات به‌یادماندنی با دلفین‌ها، فک‌ها و پرندگان نادر و دریافت عکس‌های دیجیتال یا چاپی به عنوان یادگاری.

فضای مخصوص کودکان: با اتاق‌های تعویض نوزاد مجهز در تمامی سرویس‌های بهداشتی، راحتی شما و کوچکتان تضمین شده است.

فروشگاه سوغاتی: انتخاب هدایا و یادگاری‌های متنوع بدون نیاز به پرداخت هزینه‌ی ورودی.

دسترسی آسان: تمامی امکانات دلفیناریوم دبی از جمله نشیمن‌های ویژه برای دارندگان ویلچر، برای تمامی بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است.

اتصال به دنیای مجازی: بهره‌مندی از وای‌فای رایگان با امکان ورود از طریق حساب فیسبوک.

پارکینگ بدون دغدغه: استفاده از پارکینگ رایگان دلفیناریوم، واقع در دروازه ۱ پارک کریک، بدون نگرانی از یافتن جای پارک.

فضایی برای روحانیت: اتاق‌های نماز مجهز و آرام در نزدیکی ساختمان اصلی، امکانی برای لحظاتی معنوی در کنار تفریح.

بخوانید: همه چیز درباره خرید سیم کارت در دبی؛ الکترونیکی یا فیزیکی

غذاخوری، خرید و سرگرمی در دلفیناریوم دبی

دلفیناریوم دبی

سینما: خود را در تجربه سینمایی واقع‌گرایانه سینماهای ۵D و ۷D غرق کنید و از افکت‌های فیزیکی شگفت‌انگیز در حین تماشای فیلم‌های ۳D لذت ببرید. شما می‌توانید از سواری سینمای ۵D یا بازی تیراندازی سینمای ۷D لذت ببرید یا هر دو را تجربه کنید. این فعالیت گروهی سرگرم‌کننده شما را به سطح جدیدی از تماشای سینما می‌برد!

فروشگاه هدایا: فروشگاه هدایا در دلفیناریوم دبی دارای طیف گسترده‌ای از سوغاتی‌ها، اسباب‌بازی‌ها، تی‌شرت‌ها و هدایا با قیمت‌های مناسب است. یک یا دو سوغاتی را با خود ببرید که همیشه آن‌ها را گنجینه کنید.

فتوشاپ: فراموش نکنید لحظات به‌یادماندنی خود را در دلفیناریوم ثبت کنید و سپس به فتوشاپ بروید تا یک نسخه دیجیتال یا فیزیکی از عکس‌های خود دریافت کنید. تیمی از متخصصین در آنجا خواهند بود تا تمام حالت‌های مختلفی که می‌توانید با فک‌ها، دلفین‌ها و پرندگان عجیب و غریب ثبت کنید را به شما نشان دهند.

رستوران: از طعم‌های خوشمزه آسیا در رستوران Happy Valley درون دلفیناریوم دبی لذت ببرید. این رستوران مناسب قیمت است و طیف وسیعی از غذاهای الهام‌گرفته از آسیا را همراه با ترکیبی از نوشیدنی‌های گرم و سرد، تنقلات و وعده‌های غذایی ارائه می‌دهد.

رستوران همچنین برای بازدیدکنندگانی که بلیت دلفیناریوم را رزرو نکرده‌اند و فقط می‌خواهند فضای داخلی را تجربه کنند، باز است. همچنین می‌توانید رستوران را برای گروه‌های بزرگ از قبل رزرو کنید زیرا رستوران تا ۱۵۰ نفر ظرفیت دارد

بخوانید: بهترین رستوران های دبی با طعم‌هایی از سراسر جهان

نحوه دسترسی به دلفیناریوم دبی

Uber

دلفیناریوم دبی در کریک پارک، دبی، امارات متحده عربی واقع شده است. در اینجا چندین راه برای رسیدن به پارک وجود دارد:

با ماشین: دلفیناریوم دبی دارای یک پارکینگ بزرگ بوده و به راحتی با ماشین از هر نقطه دبی قابل دسترسی است. برای رفتن به کریک پارک می‌توانید از GPS یا نقشه استفاده کنید.

با تاکسی یا خدمات سواری: تاکسی و خدمات سواری مانند Uber و Careem به راحتی در دبی در دسترس هستند و راهی مناسب برای رسیدن به دلفیناریوم دبی ارائه می‌دهند.

با وسایل حمل و نقل عمومی: دلفیناریوم دبی با وسایل حمل و نقل عمومی از جمله تراموا دبی و اتوبوس دبی نیز قابل دسترسی است. نزدیک‌ترین ایستگاه تراموا الجداف است و چندین مسیر اتوبوس در کریک پارک توقف می‌کنند.

با پای پیاده: اگر در هتل یا آپارتمان مجاور اقامت دارید، می‌توانید پیاده به دلفیناریوم دبی بروید، زیرا در یک منطقه مرکزی با دسترسی آسان به مسیرهای پیاده‌روی و پیاده‌روها قرار دارد.

بهترین و باکیفیت ترین هتل های دبی را از سه کلیک رزرو کنید.

حرف آخر

دلفین ها موجودات زیبایی هستند که تماشای آن‌ها از نزدیک بهترین خاطره و تفریح برای هر انسانی خواهد بود. پس دلفیناریوم دبی را در لیست برنامه سفرتان قرار دهید. جایی که تا دلتان بخواهد با این موجودات دوست داشتنی روبرو خواهید شد و حتی شنا و بازی خواهید کرد. 

می‌توانید در طول نمایش‌هایی مانند Dolphin Meet and Greet، Majestic Dolphin Swim و Up-close and Personal with Dolphins به دلفین‌ها نزدیک شوید. همچنین می‌توانید نمایشگاه پرندگان کریک پارک را که اولین در نوع خود در امارات متحده عربی است، تماشا کنید. در هر صورت بهترین خاطرات را برای شما به همراه خواهد داشت. 

سوالات متداول

آیا قیمت بلیط دلفیناریوم دبی برای کودکان متفاوت است؟

کودکان زیر 2 سال می‌توانند به صورت رایگان وارد دلفیناریوم دبی شوند و کودکان بین 2 تا 12 سال با بلیط‌های تخفیف دار وارد خواهند شد.

آیا می‌توانم بلیط‌های دلفیناریوم دبی را به صورت آنلاین رزرو کنم؟

بله، می‌توانید بلیط دلفیناریوم دبی را به صورت آنلاین خریداری کنید.

چند نوع بلیط مختلف برای دلفیناریوم دبی وجود دارد؟

انواع مختلفی از بلیط‌ها برای دلفیناریوم دبی وجود دارد، مانند بلیط نمایش، بلیط فعالیت، بلیط ترکیبی و غیره. بازدیدکنندگان می‌توانند از بین این بلیت‌ها بر اساس آنچه برایشان بهتر است، انتخاب کنند.

هزینه یک بلیت برای نمایش‌ها چقدر است؟

قیمت بلیت نمایش دلفین و فُک ۱۰۵ درهم برای بزرگسالان و ۵۰ درهم برای کودکان است. نمایش پرندگان عجیب و غریب با قیمت ۵۰ درهم برای بزرگسالان و ۳۰ درهم برای کودکان ارائه می‌شود. هزینه تجربه شنا با دلفین‌ها برای تجربه آب کم‌عمق ۴۷۵ درهم و برای تجربه شنای عمیق ۶۳۰ درهم برای هر نفر است.

آیا برای شرکت در فعالیت‌ها نیاز به بلد بودن شنا دارم؟

برای شنا در آب عمیق باید بلد به شنا باشید، در غیر این صورت، می‌توانید گزینه تجربه شنا در آب کم‌عمق را انتخاب کنید.

نظرات کاربران