موزه اتحاد دبی
4 مرداد 1402
دبی

موزه اتحاد دبی؛ امارات چگونه به این نقطه رسید؟

امارات متحده عربی کشوری پیشرفته و تاریخی است که در طول دوران‌های مختلف توانسته جایگاه بالایی را در میان کشورهای منطقه بدست آورد. تاریخ این کشور را که ورق بزنید با شگفتی‌ها و داستان‌های پرفراز و نشیب زیادی مواجه خواهید شد. قطعا پر از شفتگی است، اگر در این مورد حتی کمی هم کنجکاو هستید، می‌توانید به موزه اتحاد دبی سر بزنید. جایی که همه چیز از گذشته تا به امروز این کشور را به زیبایی هر چه تمام در معرض نمایش گذاشته است. 

رزرو تور دبی

بیایید تا قبل از رفتن یک راهنمای کامل از آنچه در انتظارتان است به شما ارائه دهیم و کمی با یکدیگر در این موزه قدم بزنیم. 

بلیط هواپیما چارتر دبی فقط با سه کلیک خوبه!

در موزه اتحاد دبی چه نمایشگاه هایی وجود دارد؟

موزه اتحاد دبی

موزه اتحاد با تمرکز بر گاهشماری از رویدادهای شاخص بین سال‌های 1968 و 1974 که در نهایت منجر به اتحاد امارات در سال 1971 شد، به بازدیدکنندگان خود سفری بی‌نظیر به گذشته ارائه می‌کند. 

در مجموع 10 نمایشگاه در موزه اتحاد وجود دارد که هر کدام چیزی را روایت می‌کنند. در اینجا نگاهی کوتاه به هر یک از این نمایشگاه‌های موزه اتحاد دبی خواهیم داشت: 

بخوانید: موزه آینده دبی

بخش 1: بنیانگذاران (THE FOUNDERS)

اولین نمایشگاه بزرگی که در موزه از شما استقبال می‌کند، گالری تصاویر باشکوه از همه بنیانگذاران امارات است. هر تصویر با یک صفحه تعاملی و واقعی همراه است که زندگی‌نامه آن‌ها را به نمایش می‌گذارد. البته به همراه یک محفظه شیشه‌ای با تعدادی از وسایل آن‌ها. 

این بخش، یک نمایشگاه ویژه در موزه اتحاد محسوب می‌شود. زیرا بازدیدکنندگان از طریق تصاویر و فیلم‌های هرگز دیده نشده از حاکمان، نگاهی متفاوت و جدید از گذشته تا به امروز این کشور را درک خواهند کرد. 

تور دبی را رزرو کنید و لحظاتی آرام، مهیج و فراموش‌نشدنی را در این شهر بسیار زیبا بگذرانید.

بخش 2: رویاهای اتحاد (DREAMS OF UNITY)

موزه اتحاد دبی

بخش دوم موزه اتحاد دبی جلوه‌های ویژه شگفت‌انگیزی را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. این نمایشگاه از طریق تصاویر و موسیقی، داستان اتحادیه و دیگر رویدادهای مهمی را که در زمان تأسیس امارات رخ داده است، را به معرض نمایش می‌گذارد.

بخش 3: نقشه تعاملی امارات متحده عربی (UAE INTERACTIVE MAP)

قبل از اتحاد هفت امارت، این کشور در ایالات Trucial (زمانی که روابط خارجی امارات تحت کنترل بریتانیا بود) فرورفته بود. این بخش موزه به همان زمان برمی‌گردد. 

همان‌طور که شما از بخش 1 و 2 موزه اتحاد دبی حرکت می‌کنید، یک نقشه تعاملی از امارات وجود دارد که نمای پانوراما از کشور قبل از اتحاد امارات را نشان می‌دهد. شما همچنین می‌توانید هنگام کاوش در این نقشه، ویدیوها و فایل‌های صوتی، وقایع کلیدی در تاریخ امارات را تماشا کنید. 

بخوانید: موزه سکه دبی

بخش 4: سال‌های اولیه (THE EARLY YEARS)

این بخش یکی از نمایشگاه‌های کوچک‌تر در موزه است، اما بسیار آموزنده خواهد بود. در واقع، این یک صفحه تعاملی با ویدئو و صدا است که مذاکرات بسیاری را که با کشورهای عربی همسایه و با کشورهای خارجی انجام شده را نشان می‌دهد. البته به همراه تصاویری از خانواده حاکم که تا به حال ندیده‌اید.

بخش 5: راه به سوی اتحاد (ROAD TO UNIFICATION)

موزه اتحاد دبی

همان‌طور که از نام این نمایشگاه مشخص است. اینجاست که بازدیدکنندگان می‌توانند تمام مراحل مهمی را که در تأسیس امارات انجام شده را از نزدیک مشاهده کنند. این بخش از طریق تصویری از یک کانال، تمام رویدادها را به تفصیل با تصاویر زیبا شرح می‌دهد. این کانال از نظر زمانی به سه بخش تقسیم می‌شود. در هر بخش اطلاعاتی درباره وقایع تاریخی مانند تشکیل شورای دادرسی و غیره وجود دارد.

بخوانید: مسجد جامع دبی

بخش 6: دانه های وحدت (SEEDS OF UNITY)

نمایشگاه بعدی که بازدیدکنندگان در موزه اتحاد دبی در آن به کاوش می‌پردازند، دانه‌های وحدت نام دارد. در اینجا، یک تصویر سه بعدی فوق‌العاده وجود دارد. این تصویر نشان می‌دهد، چگونه شیخ زاید بن سلطان آل نهیان با هموطن و رهبر هموطنش، شیخ راشد بن سعید آل مکتوم در سیه الصدیرا ملاقات می‌کند. فناوری استفاده شده در اینجا باعث می‌شود تصور کنید که این دو واقعاً در اتاق حضور دارند!

بخش 7: تغییر و یکپارچگی (CHANGE AND UNIFICATION)

در این نمایشگاه بازدیدکنندگان می‌توانند یک بازی انجام دهند. آن این است که پیام‌های رمزگذاری شده را با تراز کردن هفت مکعب در صفحه‌های تعاملی موجود در اتاق پیدا کنند. هر یک از این مکعب‌ها یک موضوع منحصر‌به‌فرد را دارد و اطلاعات و تصاویر مربوط به آن موضوع را نشان می‌دهد.

بخوانید: قاب دبی تجربه ای خاص از گذشته، حال و آینده دبی

بخش 8: متحد کردن امارات (UNIFYING THE EMIRATES)

موزه اتحاد دبی

اگر می‌خواهید از طریق مجموعه‌ای از عکس‌ها و پیام‌های صوتی درباره چالش‌هایی که بنیان‌گذاران قبل از سال 1971 با آن‌ها روبرو بودند آشنا شوید. این نمایشگاهی است که باید آن را از نزدیک ببینید. در واقع،  بازدیدکنندگان موزه اتحاد دبی می‌توانند تمام جلسات رسمی و غیررسمی را که برای ایجاد وحدت ملت برگزار شده است را در این بخش می‌ببینند.

بخش 9: قانون اساسی (THE CONSTITUTION)

یکی‌دیگر از نمایشگاه‌های قابل توجه در موزه اتحاد دبی، نمایش قانون اساسی امارات است. این قانون توسط فرمانداران موسس آن امضا شده است. هر دو نسخه عربی و انگلیسی قانون اساسی امارات متحده عربی برای مشاهده در اینجا قرار داده شده است. همچنین معاهده دوستی بین امارات و بریتانیا که در همان روزی که شیخ زاید از تأسیس فدراسیون امارات متحده عربی خبر داد، امضا شد.

قانون اساسی امارات متحده عربی معروف به اعلامیه وحدت یکی از خیره‌کننده‌ترین نمایشگاه‌های این موزه در دبی است.

بخش 10: امارات متحده عربی؛ یک ملت، یک آینده (ONE NATION, ONE FUTURE)

آخرین بخش در موزه یک سالن نمایشگاه باز و جالب است که صحنه‌هایی از مراسم رسمی، نظرات جهانی، رسانه ها و کلا هر چیز در آن دوره را به نمایش می‌گذارد. در واقع، خلاصه‌ای از اتحادیه: گذشته، حال و آینده.

بخوانید: 15 تا از بهترین سینماهای دبی؛ اهل تماشای فیلم هستید؟

سایر امکانات و جاذبه های موزه اتحاد

موزه اتحاد دبی

موزه اتحاد دبی علاوه بر تمام نمایشگاه‌های شگفت‌انگیز، جاذبه‌ها و امکانات متعدد دیگری را نیز در خود جای داده است.

اگر بازدیدکنندگان به بیرون از محل موزه بروند، می‌توانند خانه اتحادیه، پرچم اتحادیه و کاخ مهمان را ببینند. هر یک از این جاذبه‌های موجود در موزه اتحاد دبی، بخش مهمی از تاریخ امارات را منعکس می‌کند و در نوع خودش قابل ستایش و دیدنی هستند.

خانه اتحادیه: زادگاه اصلی امارات متحده عربی است.

پرچم اتحادیه: جایی است که فرمانداران موسس پس از امضای معاهده در آنجا گرد هم آمدند. 

کاخ مهمان: در این کاخ مجلس شیخ راشد بن سعید آل مکتوم، دفتر خصوصی وی و یک اتاق غذاخوری با ظرفیت 300 نفر در آن قرار دارد.

برخی از امکانات موزه اتحاد شامل کلاس درس، سالن چند منظوره و سالن نمایشگاه موقت است. جدای از آن، این موزه همچنین دارای یک کتابخانه، کافی شاپ و فروشگاه خرید سوغاتی است که بازدیدکنندگان می‌توانند از آن بازدید کنند.

بخوانید: خانه شیخ سعید آل مکتوم؛ راهنمای این مکان تاریخی در دبی

هنگام بازدید از موزه اتحاد انتظار چه چیزی را باید داشت؟

موزه اتحاد دبی

خیلی خلاصه‌وار بیایید تا با یکدیگر ببینیم در موزه اتحاد دبی چه چیزی در انتظار شما خواهد بود:

  • موزه اتحاد داستان چگونگی پیدایش امارات را نشان می‌دهد. به ویژه پس از کشف نفت در سال 1950 و عقب نشینی انگلیسی‌ها در سال 1968 شرح می‌دهد. 
  • مانند بسیاری از ساختمان‌های زیبا در دبی، انتظار یک ساختار کاملاً مدرن و طراحی زیبا، با سقف سفید منحنی الهام گرفته از شکل قانون اساسی و هفت ستون که نشان دهنده قلم‌هایی است و با آن‌ها موافقت‌نامه تأسیس ایالت امضا شده را داشته باشید.
  • داستان کشور از طریق مجموعه‌ای از غرفه‌های مختلفی که شامل عکس‌ها، مصنوعات، فیلم‌های مستند سه بعدی و نمایش‌های تعاملی است، روایت می‌شود.
  • در بالای این نمایشگاه‌های دائمی، نمایشگاه‌های موقتی به‌علاوه یک کتابخانه، یک تئاتر و یک فضای تفریحی برای بازدیدکنندگان نیز وجود دارد. 
  • این موزه به خانه اتحادیه متصل است، جایی که 7 پدر بنیانگذار امارات متحده عربی مذاکرات را برای ایجاد دولت انجام دادند. 

بخوانید: پارک زعبیل دبی

نکاتی برای بازدید از موزه اتحاد دبی

  • موزه هیچ وب‌سایت رسمی برای خرید بلیط ندارد. بنابراین باید آن‌ها را شخصاً تهیه کرده یا می‌توانید آن‌ها را به صورت آنلاین از اینجا خریداری کنید.
  • احتمال دارد که موزه اتحاد دبی آخر هفته‌ها شلوغ باشد. پس در طول هفته به آنجا بروید تا فضای بیشتری برای خود داشته باشید! 
  • اگر می‌خواهید قبل از رفتن آن را بررسی کنید. اگر هم زمان کافی برای بازدید ندارید اما به تاریخ دبی علاقه‌مند هستید. این موزه جذاب دبی، تورهای مجازی موزه اتحاد را ارائه می‌دهد.
موزه اتحاد دبی

ساعات کار موزه اتحاد

موزه اتحاد دبی همه روزه از ساعت 10 صبح تا 8 شب باز است. آخرین ورودی ساعت 7 عصر است. اما سعی کنید زودتر به آنجا بروید، حداقل 2 ساعت قبل تا بتوانید از همه‌ی بخش‌های آن لذت کامل ببرید.

بخوانید: دریاچه عشق دبی

چگونه به موزه اتحاد برویم

موزه اتحاد در جمیرا و در ابتدای جاده ساحلی جمیرا واقع شده است. این مکان همان جایی است که امارات در سال 1971 در آن تأسیس شد. شما می‌توانید با مترو، اتوبوس یا تاکسی به آنجا بروید.

مترو: نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به موزه اتحاد، الجفالیه در خط قرمز مترو دبی است. این ایستگاه 2.8 کیلومتر تا موزه فاصله دارد و تقریباً 35 دقیقه پیاده‌روی خواهد داشت. همچنین می‌توانید از خارج از ایستگاه مترو با اتوبوس X28 سوار شوید تا در فاصله 350 متری از موزه شما را پیاده ‌کند. با این حال، ساده‌ترین گزینه استفاده از تاکسی از ایستگاه مترو است.

اتوبوس: اتوبوس‌هایی که شما را در نزدیک‌ترین فاصله به موزه اتحاد پیاده می‌کنند. خطوط 8، c10 وx28  (5 دقیقه پیاده‌روی)، c9 (7 دقیقه پیاده‌روی) و 7، 12 و x13  (10 دقیقه پیاده‌روی) هستند. 

Dubai Metro

تاکسی: استفاده از تاکسی ساده‌ترین (هر چند گران‌ترین) راه برای رسیدن به موزه است. اگر این گزینه را انتخاب کردید، از راننده بخواهید که شما را در خانه اتحادیه پیاده کند. همچنین می‌توانید از اپلیکیشن‌هایی مانند Uber و Careem برای سفارش تاکسی استفاده کنید.

بخوانید: ویلای اسب دریایی شناور دبی

بلیط موزه اتحاد دبی

در اینجا هزینه ورودی موزه اتحاد دبی به تفکیک قرار داده شده است.

  • بزرگسالان: 25 درهم
  • به صورت گروهی: 20 درهم به ازای هر نفر
  • دانشجو و دانش آموزان: 10 درهم
  • ورود کودکان زیر پنج سال و افراد معلول به موزه اتحاد دبی رایگان است.

ارزانترین هتل های دبی فقط با سه کلیک!

حرف آخر

به نظر ما، بازدید از موزه اتحاد دبی یکی از بهترین کارهایی است که در دبی برای درک تاریخ و فرهنگ آن انجام خواهید داد. در واقع، این موزه دقیقاً در همان سایتی واقع شده است که 7 پدر بنیانگذار (حکام 7 امارات عربی) گرد هم آمدند تا بر سر قانون اساسی توافق و آن را امضا کنند که نشان‌دهنده شروع امارات به عنوان یک کشور است. 

سوالات متداول

داخل موزه اتحاد چیست؟

در داخل موزه، غرفه‌ها و گالری‌هایی با نمایشگاه‌های دائمی خواهید دید که داستان کشور را از زمان استقلال آن در سال 1971، زمانی که قانون اساسی امضا شد، به تصویر می‌کشد. شما همچنین یک کتابخانه، یک مرکز آموزشی، یک سالن نمایشگاه موقت و یک رستوران خواهید یافت.

سقف موزه اتحاد چه ویژگی منحصر به فردی دارد؟

سقف سفید منحنی موزه اتحاد توسط معماران کانادایی موریاما و تشیما طراحی شده است و شبیه به برگه کاغذی است که قانون اساسی در همان مکان نوشته و امضا شده است، توافقی که تولد امارات را نشان می‌دهد.

موزه اتحاد چه زمانی باز می شود؟

موزه اتحاد همه روزه از ساعت 10 صبح تا 8 شب باز است.

آیا برای بازدید از موزه اتحاد نیاز به رزرو قبلی دارید؟

برای دسترسی نیازی به رزرو از قبل ندارید، اما مطمئناً می‌توانید این کار را انجام دهید. می‌توانید بلیط‌های موزه اتحاد را به‌صورت آنلاین تهیه کنید و هنگام بازدید به راحتی وارد آن شوید.

هزینه ورودی موزه اتحاد چقدر است؟

در زمان نگارش این مقاله، قیمت بلیط موزه اتحاد برای بزرگسالان 25 درهم (6.8 دلار) و برای دانش آموزان 10 درهم (2.7 دلار) است. ورود برای کودکان رایگان است.

نظرات کاربران