Buz Müzesi

موزه یخی استانبول؛ قدم در قصر خیال انگیز یخی !

موزه یخی استانبول (به ترکی Buz Müzesi) معروف به موزه برف جادویی، یکی از مکان‌های تفریحی استانبول و یکی از مهمترین جاهای گردشگری این شهر برای خانواده‌ها است که در سال 2010 به عنوان اولین موزه یخی افتتاح شد. 

رزرو تور استانبول

در استانبول جاهای دیدنی فراوانی وجود دارد. این شهر به عنوان یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگری مکان‌های تاریخی، تفریحی، پاساژ‌ها و از همه مهمتر رستوران‌های متنوع زیادی دارد که باعث می‌شود تا برای همه گردشگران دوست داشتنی و محبوب شود. استانبول شهری است که هر بار شما را سوپرایز می‌کند و مکان‌های جدیدی برای گردش خواهید دید. با این حال، موزه یخی کمی متفاوت و جالب به نظر می‌رسد. جایی سرد با جذابیت‌های فوق‌العاده. بیایید تا با یکدیگر گشتی در این مجموعه بزنیم و بیشتر با آن آشنا شویم!

تور استانبول سه کلیک را به راحتی و ارزان رزرو کنید!

آشنایی بیشتر با موزه یخی استانبول

Buz Müzesi

دنیایی یخ زده از تخیل جادویی، همه اجزای آن از یخ و با دستان ماهرترین مجسمه سازان ساخته شده و از زیبایی‌های حیرت‌انگیزی برخوردار هستند. به نوعی می‌توان گفت که استاندارد خلاقیت در اینجا کمی جابجا شده و به وضوح در طراحی مجسمه‌ها، نقاشی‌ها و دکوراسیون این مجموعه پیداست. حتی مبلمان و دیوارها هم همه از برف تشکیل شده‌اند. 

موزه یخی استانبول که اغلب با نام موزه سحر و جادو نیز شناخته می‌شود، در شهر در زمینی به مساحت تقریبی 1400 متر مربع واقع شده و هزینه ساخت آن تقریباً 20 میلیون دلار برآورد شده است تا تبدیل به یکی از مهمترین مکان‌های گردشگری ترکیه شود. 

در زمان ساخت حدود 70 تن یخ از منطقه رودخانه ترنر سوئد برای ساخت سالن‌های موزه آورده شد و 100 تن یخ نیز از استانبول برای ایجاد دیوارها و راهروها و نمایشگاه‌های موزه در داخل آن منتقل شد و نقاشی‌ها و مجسمه‌های شگفت انگیز با استفاده از آن‌ها طراحی کردند.

در موزه یخی استانبول چه خبر است؟

موزه یخی شما را به یک فضای قطبی خنک می‌برد، حتی اگر در فصل تابستان به این مجموعه سر بزنید. دمای داخل موزه 5 درجه زیر صفر و در طول سال ثابت است. شما باید کت‌های ضخیم (شبیه لباس پوشیدن اسکیموها) را بپوشید که مدیریت موزه قبل از ورود آن را به شما می‌دهد. 

در واقع، هنگام ورود به موزه برف، مسئولان لباس مخصوصی را در اختیار شما قرار می‌دهند که از سرما جلوگیری می‌کند. دمای موجود در نمایشگاه‌های موزه می‌تواند در تابستان یا زمستان به 5 درجه زیر صفر برسد. بازدیدکنندگان از طریق یک تونل یخی وارد شهر برفی می‌شوند تا سفر تفریحی و هیجانی را آغاز کنند، زیرا موزه شامل چندین بخش است که بخش اول توضیحات و اطلاعاتی را در مورد وایکینگ‌ها از طریق نوشتن روی یخ ارائه می‌دهد و در بخش دوم، شامل آب زیادی است و همچنین اطلاعاتی در مورد طبیعت اسکاندیناوی نشان خواهد داد و در بخش سوم موزه فنجان‌های آب میوه یخ زده را برای بازدیدکنندگان قرار داده شده است تا در فضایی سرشار از لذت و جادو به سفر خود ادامه دهند.

بخش اول موزه یخی؛ وایکینگ‌ها

Buz Müzesi

ورودی موزه یک تونل یخی است که شما را به بخش‌های شگفت‌انگیز موزه متصل می‌کند تا سفر کشف طبیعت اسکاندیناوی را آغاز کنید، قبل از اینکه نقاشی‌هایی را پیدا کنید که به طور دقیق روی یخ نوشته شده و درباره وایکینگ‌ها به شما می‌گویند.

نمی‌دانیم اطلاعات شما درباره وایکینگ‌ها تا چه اندازه است، اما آن‌ها جنگاورانی حرفه‌ای بودند که از طریق دریا به نقاط مختلف سفر و حمله می‌کردند. شاید برایتان جالب باشد که در آن زمان وایکینگ‌ها از طریق دریای سیاه مدام به استانبول می‌آمدند و تاریخ این شهر با وایکینگ‌ها گره خورده و این موزه نیز تا حدی نمایانگر این موضوع است. در واقع به محض ورود در بخش اول موزه یخی استانبول شما شاهد 34 مجسمه یخی از سربازان وایکینگ خواهید بود که حتی به ریزترین نکات آن‌ها نیز توجه شده ‌است. سربازانی که درون یک کشتی یخی به طول 7 متر قرار دارند. 

بخش دوم موزه یخی؛ قطب شمال

در مورد بخش دوم، علاوه بر اطلاعاتی در مورد طبیعت اسکاندیناوی و قطب، نمایش‌های آبی بسیاری را در بر می‌گیرد که واقعا حیرت‌زده خواهید شد. 

بخش سوم موزه؛ قسمت پذیرایی

Buz Müzesi

 و در بخش سوم موزه یخی استانبول از شما به عجیب‌ترین و جدیدترین شکل ممکن پذیرایی خواهد شد تا خاطره جذاب این موزه هرگز از خارتان فراموش نشود. همه چیز این بخش از یخ ساخته شده صندلی‌ها، فضای سرو نوشیدنی‌ها حتی فنجان‌ها و لیوان‌هایی که نوشیدنی در آن‌ها سرو می‌کنند. آب میوه یخ زده در فضایی سرشار از لذت و جادو، قطعا می‌چسبد! 

این موزه همچنین شامل تعداد زیادی قایق فوق‌العاده ساخته شده از برف با طول حدود 8 متر به اضافه مجموعه‌های بزرگی از چهره‌ها و نمایش‌های چشمگیر برف است که جلب توجه می‌کند و قلب‌ها را مجذوب خود می‌کند.

هتل‌های نزدیک موزه یخی استانبول

  • هتل Wish More Hotel İstanbul
  • هتل Gümüş Palace Hotel
  • هتل  Lionel Hotel Istanbul
  • هتل  Lara Suits Residence Hotel
  • هتل İstanbul Suit Apartments

رستوران های نزدیک به موزه یخی استانبول

 Alesta Restaurant
  • رستوران Alesta Restaurant
  • رستوران Anadolu Pide
  • رستوران Kumrucu Birol
  • Happy Moon’s

موزه یخی استانبول کجاست؟

موزه یخی استانبول که در 23 آوریل 2010 افتتاح شد، اولین موزه برف در یک منطقه نسبتا گرم است و در مرکز خرید استانبول فروم، در منطقه Perm Pasa واقع شده است و یکی از مهمترین مکان‌های گردشگری این شهر در نظر گرفته می‌شود.

مرکز خرید واقع در منطقه پرم پاشا موزه برف از طریق اتوبوس 32T یا با اتوبوس شماره 32 از منطقه امینونو به راحتی قابل دسترسی است.

ساعات کاری موزه یخی استانبول

درب این موزه همیشه به روی شما باز است و می‌توانید از ساعت 10 صبح تا 10 شب و 12 ماه سال از آن بازدید کنید. 

کلام آخر

موزه یخی استانبول یکی از مکان‌های دیدنی متفاوت در این شهر است. فرقی نمی‌کند تابستان یا زمستان به دیدن این مجموعه بروید، در هر صورت لازم است تا همانند اسکیموها لباس بپوشید از مجسمه‌ها، نقاشی‌ها و اطلاعات جالب دیگر دیدن کنید. اما نوشیدنی در لیوان یخی تجربه‌ای جذاب دیگری‌ست. 

نظرات کاربران