Metrocity Mall

خیابان لونت استانبول؛ به شکلی دیگر خرید کنید!

خیابان لونت استانبول یکی از مهمترین مناطق این شهر و شاید کمتر توریستی آن باشد. چون جاذبه‌های گردشگری زیادی در آن وجود ندارد، در عوض مراکز خرید لوکس‌ و چندین رستوران معروف در آن قرار گرفته که به جذابیت و محبوبیت این خیابان افزوده است. پس اگر از آن دسته افرادی هستید که به خرید کردن و بازارگردی آن هم در استانبول علاقه زیادی دارید، این مقاله حتما به دردتان می‌خورد. 

رزرو تور استانبول

بلیط هواپیما لحظه آخری استانبول را از سه کلیک رزرو کنید.

اطلاعات در مورد منطقه لونت در استانبول

خیابان لونت استانبول

منطقه لونت در استانبول به عنوان یکی از مهمترین مناطق فعال در شهر طبقه‌بندی می‌شود که در گذشته به عنوان محل اسکان شهروندان با درآمد متوسط مانند افرادی که در خدمات دولتی، معلمان و صاحبان مغازه‌ها کار می‌کردند، تأسیس شده بود. این منطقه به مرور زمان به واسطه شخصیت‌های برجسته‌ای که در آن سکونت داشتند مانند لونت اول، دوم، سوم، چهارم و پنجم به یکی از معروف‌ترین مناطق تبدیل شد و از آن به بعد، خیابان لونت استانبول، تبدیل به نامی شناخته شده و محبوب گردید. 

چیزی که در مورد لونت این روزها زیاد شنیده می‌شود، موقعیت‌های مسکونی آن است. آسمان‌خراش‌های در این خیابان ایجاد شده و حتی پروژ‌ه‌های زیادی نیز در حال انجام است. چندین عامل از جمله زیبایی این منطقه، دسترسی آن به محله‌های مهم، وجود شرکت‌ها و ادارات از دلایلی هستند که خیلی‌ها لونت را برای سکونت انتخاب می‌کنند. 

از نظر جغرافیایی، محله لونت از چندین منطقه ساحلی و داخلی تشکیل شده و از موقعیت مکانی استراتژیک نیز برخوردار است. چون دقیقا در نقطه تقاطع‌ترین‌ها قرار دارد. جاده‌ای اصلی استانبول از این منطقه عبور می‌کنند و دسترسی به دیگر مکان‌ها را راحت‌تر کرده‌اند. جاده‌هایی که به پل بسفر و پل فاتح ختم می‌شوند و بخش اروپایی و آسیایی استانبول را به هم متصل می‌کنند.

بخوانید: معرفی شهر استانبول؛ محبوب‌ترین شهر برای ایرانی‌ها

ویژگی های منطقه لونت در استانبول 

  1. زیرساخت‌های قوی: خیابان لونت به دلیل داشتن زیرساخت‌های محکم و مناسب، محیطی ایده‌آل برای ساخت و ساز و توسعه املاک را فراهم آورده است.
  2. مراکز تجاری، مسکونی و اداری: این منطقه دارای تعداد زیادی ساختمان‌های بزرگ تجاری، مسکونی و اداری است که شامل مراکز خرید، دفاتر مرکزی شرکت‌های بزرگ، بانک‌ها و نمایندگی‌های تخصصی در بازار سرمایه می‌شود.
  3. توسعه کسب و کار و تجارت: لونت شاهد رشد قابل توجهی در بخش کسب و کار و تجارت بوده است، به ویژه با ساخت مراکز خرید مطابق با استانداردهای اروپایی، هتل‌های بین‌المللی و بزرگ‌ترین کارخانه‌های داروسازی.
  4. خدمات بهداشتی و درمانی: وجود تعداد زیادی مراکز بهداشتی، کلینیک‌های رایگان و مراکز مشاوره پزشکی، همراه با خدمات آمبولانس شبانه‌روزی، این منطقه را به مکانی مطلوب برای دسترسی به خدمات درمانی تبدیل کرده است.
  5. دسترسی عالی به حمل و نقل: لونت از زیرساخت‌های پیشرفته‌ای در بخش حمل و نقل برخوردار است، به خصوص با سیستم متروی فعال که ارتباطات وسیعی بین لونت، دانشگاه بسفر و دیگر نقاط شهر استانبول برقرار می‌کند.

تور استانبول سه کلیک را به راحتی و ارزان رزرو کنید!

چرا نام این منطقه را لونت گذاشته‌اند؟

خیابان لونت استانبول

احتمالاً Levent از نام ملوانان (“levend”) نیروی دریایی عثمانی گرفته شده است که آن‌ها نیز این نام را از یک کلمه ایتالیایی که مردم مدیترانه شرقی را توصیف می‌کند، گرفته‌اند. برخی دیگر هم می‌گویند که نام لونت از نام صاحب مزرعه‌ای گرفته شده که در قرن هجدهم توسط زندگی می‌کرده به یادگار مانده و تا به امروز نیز برقرار است.

مراکز خرید خیابان لونت استانبول

به بخش اصلی خیابان لونت استانبول یعنی مراکز خرید آن می‌رسیم. خرید در این محله معنای دیگری دارد، تا اکنون هر کجا که رفتید را فراموش کنید، چون قرار است یک گشت و گذار جذاب و فوق‌العاده را در مراکز خرید لونت داشته باشید.

بخوانید: کشف بهترین رستوران ‌های استانبول؛ 25 گزینه برای هر سلیقه‌ و ذائقه ای

مرکز خرید کانیون (Kanyon Avm)

خیابان لونت استانبول

مرکز خرید زیبا و مجلل کانیون در سال 2006 در لونت افتتاح شد و همه را حیرت‌زده کرد. معماری کانیون به اندازه‌ای متفاوت و جذاب است که تاکنون چندین جوایز بین‌المللی را نصیب خود کرده است. ساختمان این مکان یک محوطه روباز را به وجود آورده که شما در هر کجای این مرکز خرید قرار گیرید، آسمان را در بالای سرتان مشاهده خواهید کرد. هر چند که فروشگاه‌ها سرپوشیده هستند. ما هر چقدر هم که درباره آن توضیح دهیم، زیبایی و پیچیدگی این فضا را نمی‌توان به درستی توصیف کنیم، باید از نزدیک خودتان ببینید. 

از طرفی مرکز خرید کانیون که در خیابان لونت استانبول قرار گرفته، مملو از فروشگاه‌های برند و البته گران‌قیمت است. در حدود 160 فروشگاه و امکانات رفاهی و تفریحی در کانیون قرار دارد که شما می‌توانید یک روز کامل را به بهترین شکل در آن سپری کرده و نهایت لذت را تجربه کنید. از آرایشگاه گرفته تا سالن بدنسازی، 9 تا سالن سینمای مجزا، خیاطی، اتوشویی، ویدئو گیم، محل بازی کودکان، انواع مختلف رستوران و کافه را می‌توانید در مرکز خرید کانیون ببینید. 

بخوانید: بهترین منطقه استانبول؛ مناطق لاکچری، خرید، تفریحی یا ایرانی نشین!

مرکز خرید ایستینیه پارک (Istinye Park)

یکی دیگر از مراکز خرید معروفی که در خیابان لونت استانبول قرار گرفته، ایستینیه پارک است. اگر بخواهیم با مراکز خرید فروم یا زورلو سنتر آن را مقایسه کنیم، از آن‌ها کمی کوچکتر است، اما از محبوبیت زیادی به خصوص در بین افراد مشهور برخوردار است. در ابتدای ورود به این مرکز خرید تصور خواهید کرد که ساختمانی دو طبقه است، اما باید بگوییم که دو طبقه نیز در زیر همکف دارد. از معماری آن نیز همین‌قدر بدانید که یک فضای فوق‌العاده مدرن است و سقف گنبدی شکل و شیشه‌ای آن همیشه فضای را نورانی و زیبا نگه می‌دارد. 

بخوانید: هر آنچه باید درباره مرکز خرید فروم استانبول بدانید؛ راهنمای کامل!

مرکز خرید مترو سیتی (Metrocity Mall)

خیابان لونت استانبول

مرکز خرید مترو سیتی نیز در خیابان لونت استانبول وجود دارد که در سال 2002 افتتاح شد و نسبت به بقیه مراکز خرید ظاهر نسبتاً ساده‌تری دارد. مترو سیتی از آن دست پاساژها است که می‌توان اجناس خوب و باکیفیت را با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه‌ترین خریداری کرد. به همین دلیل است که این روزها در مرکز توجه خیلی از توریست‌ها و حتی خود محلی‌ها قرار گرفته است. ویژگی جالب مترو سیتی تخفیف‌های عجیب آن‌ است که در بیشتر موارد به 50 درصد نیز می‌رسد. اضافه کنیم که علاوه بر فروشگاه‌های متنوع خرید، امکانات رفاهی مانند سالن بدنسازی، اسکی روی یخ و فودکورت نیز در این مجموعه برای رفاه بیشتر مراجعه‌کنندگان قرار داده شده است. 

مرکز خرید اوزدیلک (ÖzdilekPark Avm)

در خیابان لونت استانبول یک مرکز خرید بزرگ و کامل به نام اوزدیلک قرار گرفته که هر سلیقه‌ای را راضی نگه می‌دارد و با وجود فروشگاه‌های متنوع آن امکان ندارد که دست خالی از اینجا بیرون بروید. در حدود 170 فروشگاه به همراه هایپرمارکت، فودکورت و بازار لوازم الکترونیکی در اوزدیلک تعبیه شده تا بتوانید با مراجعه به آن اوقات راحت و خوشی را سپری کنید. 

بخوانید: جاهای دیدنی استانبول در شب، یک شب گردی دلچسب!

جاهای دیدنی خیابان لونت استانبول

  1. برج‌های سافیر (Sapphire): بلندترین ساختمان در استانبول و ترکیه که از بالای آن می‌توانید منظره‌ای ۳۶۰ درجه از شهر استانبول را تماشا کنید. سافیر همچنین دارای یک تراس دیدنی و مرکز خرید است.
  2. موزه وقف (Vakiflar Museum): این موزه تاریخ و فرهنگ ترکیه را از طریق نمایش اشیایی مانند فرش‌های قدیمی، لباس‌ها و زیورآلات به نمایش می‌گذارد.
  3. پارک‌ها و فضای سبز: لونت همچنین دارای فضاهای سبز شهری است که مکان‌هایی عالی برای استراحت و لذت بردن از طبیعت در میانه شهر پرهیجان استانبول فراهم می‌آورد.
  4. گالری‌های هنری و فرهنگی: این منطقه میزبان چندین گالری هنری است که آثار هنرمندان محلی و بین‌المللی را به نمایش می‌گذارند.

خیابان لونت استانبول با ترکیبی از مدرنیته، فرهنگ و تجارت، مکانی است که بازدید از آن می‌تواند تجربه‌ای متفاوت و جذاب برای هر گردشگری باشد.

بخوانید: 8 تا از بهترین پارک‌ های آبی استانبول؛ اطلاعات کامل، امکانات و شرایط

خیابان لونت استانبول کجاست؟

خیابان لونت استانبول در جنوب منطقه معروف مسلک قرار دارد، در حالی که  از شمال توسط منطقه بشیکتاش احاطه شده است. در شمال غربی، منطقه Arnavutkoy و کلا در سمت اروپایی استانبول واقع شده و موقعیت جغرافیایی خیلی خوبی دارد. 

  • از طریق اتوبوس: از بشیکتاش با اتوبوس عمومی یا شاتل استفاده کنید و به راحتی در ایستگاه لونت پیاده شوید.
  • از طریق مترو: با قطار از Yenikapi، Taksim یا Maslak در ایستگاه مترو Levent پیاده شوید.

رزرو هتل استانبول فقط با سه کلیک خوبه!

حرف آخر

خیابان لونت استانبول با قرارگیری در محله بشیکتاش و موقعیت جغرافیایی ویژه یکی از مهمترین محله‌های این شهر به حساب می‌آید. وقتی به این خیابان می‌روید از میزان تعداد آسمان‌خراش‌های آن حیرت‌زده خواهید شد و از گشت و گذار در میان مراکز خرید لوکس و مجلل آن قطعا نهایت لذت را می‌برید. اگر اهل خرید هستید و دستتان هم به جیبتان می‌رسد، حتما در سفرتان سری به این محله بزنید. 

سوالات متداول

خیابان لونت کجا قرار دارد؟

خیابان لونت یکی از مناطق تجاری و مدرن در شمال استانبول است که در بخش اروپایی شهر واقع شده است.

چه نوع فعالیت‌هایی می‌توان در خیابان لونت انجام داد؟

خیابان لونت مکانی عالی برای خرید از مراکز خرید مدرن، بازدید از گالری‌های هنری، لذت بردن از رستوران‌های باکیفیت و تجربه زندگی شبانه پر جنب و جوش است.

دسترسی به خیابان لونت چگونه است؟

دسترسی به لونت از طریق مترو، اتوبوس و تاکسی امکان‌پذیر است. ایستگاه مترو لونت یکی از اصلی‌ترین ایستگاه‌های خط مترو M2 است که به سادگی به سایر نقاط شهر متصل می‌شود.

آیا لونت برای اقامت توریست‌ها مناسب است؟

بله، لونت با داشتن هتل‌های متعدد با استانداردهای بین‌المللی و دسترسی آسان به امکانات شهری، گزینه‌ای عالی برای اقامت گردشگران است.

بهترین زمان برای بازدید از خیابان لونت چه زمانی است؟

بازدید از لونت در هر زمانی از سال ممکن است، اما بهار و پاییز با آب و هوای معتدل‌تر، زمان‌های ایده‌آلی برای گشت و گذار در این منطقه هستند.

نظرات کاربران