10 تا از بهترین رستوران های پشت بام استانبول

10 تا از بهترین رستوران های پشت بام استانبول

غذاهای ترکی با عطر و طعم خوشمزه‌ای که دارند، بسیار محبوب و پرطرفدارند. تا جایی که بدون خوردن این غذاها انگار اصلا به این کشور سفر نکرده‌اید. در هر شهری که قدم بگذارید، این غذاها با لذیذترین حالت از شما پذیرایی خواهند کرد. با این حال اگر به استانبول می‌روید خودتان را برای رستوران‌های جذاب و انواع غذاهای دلچسب آماده کنید. بگذارید تا ما بهترین رستوران های روی پشت بام استانبول را به شما پیشنهاد کنیم که واقعا خارق‌العاده هستند. از چه نظر؟

رزرو تور استانبول

تور استانبول سه کلیک را به راحتی و ارزان رزرو کنید!

لیست بهترین رستوران های روی پشت بام استانبول

غذا خوردن در رستوران پشت بام یکی از بهترین کارهایی است که در استانبول می‌توانید انجام دهید. چه به دنبال یک فضای پر جنب‌و‌جوش، یک محیط مجلل یا فقط به دنبال غذاهای خوشمزه با نوشیدنی‌های تازه باشید، ما همه نوع رستورانی را لیست کرده‌ایم تا یک راست به سراغ مکان مورد علاقه‌تان بروید.

رستوران میکلا (Mikla Restaurant)

بهترین رستوران های پشت بام استانبول

رستوران میکلا که از اکتبر 2005 یکی از بهترین رستوران های پشت بام استانبول برای خوردن غذاهای واقعی و اصیل آناتولی است. برای کسانی که با آناتولی آشنا نیستند، باید بگوییم که آناتولی یک منطقه بزرگی در ترکیه است که از غرب با یونان، از شرق با ایران و با بلغارستان مرز زمینی کوچکی دارد. این منطقه با داشتن زمستان‌های سرد و تابستان‌های گرم، همچنین با کوه‌های مرتفع و رودخانه‌هایی که همگی توسط دریای سیاه محصور شده‌اند، بستر مناسبی برای پرورش طیف فوق‌العاده متنوعی از مواد اولیه ایجاد می‌کنند که همگی در این رستوران استفاده می‌شوند.

زاییده فکر مهمت گورس، سرآشپز ترک تبار اسکاندیناویایی، یک منوی فوق‌العاده خوشمزه و لوکس است که با مناظر دیدنی ترکیب می‌شوند. این رستوران که در پشت بام هتل Marmara Pera در بی اوغلو قرار دارد، در کنار فضای شیک، مناظر خیره‌کننده از مکان‌های دیدنی شهر مانند شاخ طلایی، ایاصوفیه، و کاخ توپکاپی را نیز به شما ارائه می‌دهد. جای تعجب نیست که چرا میکلا از سال 2015 در فهرست 50 بهترین رستوران جهان قرار گرفته است.

ساعت کاری: 6:00 صبح تا 2:00 صبح دوشنبه تا شنبه

آدرس: Asmalı Mescit, The Marmara Pera, Meşrutiyet Cd. No:15, 34430 Beyoğlu

رستوران آناتولی زیتون (Olive Anatolian Restaurant)

در ادامه‌ی لیست بهترین رستوران های پشت بام استانبول به آناتولی اولیو یا زیتون می‌رسیم. مانند میکلا، رستوران زیتون آناتولی نیز تاکید زیادی بر منطقه آناتولی و همچنین زیتون طبیعی دارد.

این رستوران انواع غذاهای ترکی و مدیترانه‌ای را به شیوه‌ی مخصوص خودش سرو می‌کند. البته با هدف “حفظ طعم‌های ترکیه” این منو شامل غذاهای مورد علاقه مانند کالاماری سرخ شده، کباب فیله گوشت گاو برش نازک، و ساق بره آناتولی در کنار غذاهای جذاب‌تر مانند جگر بره سرخ شده و راویولی ترد ترکی است.

خبر خوب اینکه برای کسانی که رژیم غذایی کامل بدون گوشت و لبنیات دارند، رستوران Olive Anatolian یک منوی گیاهی جداگانه برای آن‌ها دارد. این منو دارای میوه‌ها و سبزیجات تازه‌ای است که در منطقه آناتولی رشد می‌کنند.

همچنین دارای منظره‌ای باشکوه است، فضای داخلی تاریک مکمل چراغ‌های درخشان و چشمک زن شهر قدیمی استانبول است که فضایی صمیمی را با غذاهای عالی و چشم اندازهای بی‌نظیر از خط افق استانبول برای شما به وجود می‌آورد. می‌توانید در کنار تماشای بسفر، برج گالاتا و کاخ توپکاپی و فراتر از آن، بنشینید و یک نوشیدنی مخصوص بنوشید.

ساعت کاری: همه روزه از 7:30 صبح تا 11:30 شب

آدرس: Hoca Paşa, Ebussuud Cd. No:12, 34110 Fatih

کافه نوا سانتییه (Nova Santiye Cafe)

کافه نوا سانتییه (Nova Santiye Cafe)

رستوران روی پشت بام بعدی، مقصد بی‌نظیر برای گرفتن آن عکس عالی است تا همه دوستان و خانواده شما را به شدت حسادت کند.

کافه Nova Santiye، درست در کنار مسجد سلیمانیه، یک کافه کوچک بسیار زیبا است که ویژگی اصلی آن تراس کوچک اما خارق‌العاده روی پشت بام آن است. شما این شانس را خواهید داشت که به سبک ترکی چهارپایه روی یک فرش سنتی زیبا با منظره‌ای فوق‌العاده در پس زمینه بنشینید. اگر در جستجوی بهترین رستوران های پشت بام استانبول هستید، احتمالاً عاشق اینجا خواهید شد.

انواع غذاهای مدیترانه‌ای و بین‌المللی را در منو خواهید یافت، با چیزهایی مانند پیده با هیزم، کباب، ماهی تازه، و سالاد که همگی دارای ویژگی‌های خاص هستند، اما صادقانه بگوییم، بسیاری از مردم فقط برای عکس گرفتن و منظره خیره‌کننده می‌آیند. از ما می‌شنوید، صبحانه در این کافه را حتما امتحان کنید.

ساعت کاری: هر روز از ساعت 8:00 الی 12:00 صبح

آدرس: Süleymaniye, Siyavuş Paşa Sk. No: 24, 34116 Fatih

رستوران هفت تپه (Seven Hills Restaurant)

رستوران Seven Hills یکی از معروف‌ترین و بهترین رستوران های پشت بام استانبول است.

همان‌طور که می‌دانید استانبول به خاطر طیف خیره‌کننده ماهی‌های تازه صید شده و غذاهای دریایی از دریای مرمره، همراه با چشم‌اندازهای پانورامایی باورنکردنی از مسجد آبی، ایاصوفیه و دریای مرمره در دوردست، شهرت دارد. تا آنجایی که به جرات می‌توان گفت که اینجا بهترین نقطه شهر برای عکاسی از مسجد آبی است. شما واقعا می‌توانید هاله و حضور کلی مسجد را احساس کنید و هنگامی که در شب روشن می‌شود، فضایی با ابهت و در عین حال گرم را خواهید دید که حس و حالی وصف‌نشدنی برای شما به همراه خواهد داشت.

از منو و غذا هم بخواهیم برایتان بگوییم، تنوع کوچک اما خوشمزه‌ای از غذاهای گوشتی در منو وجود دارد، اما همانطور که قبلاً اشاره کردیم، لیست طولانی ماهی و غذاهای دریایی ستاره اصلی این رستوران است.

در کل، همه چیز از اره ماهی تازه کبابی گرفته تا میگوی جامبو، هامور و خوک قرمز همراه با منوی گسترده‌ای از مزه‌های کلاسیک گرم و سرد، سوپ‌ها و سالاد در اینجا سرو می‌شود.

رستوران Seven Hills از ساعت 08:30 صبح زود باز می‌شود، به این معنی که یک صبحانه ترکی لذیذ و دلچسب با منظره‌ای خوب در انتظار شماست!

ساعت کاری: 8.30 صبح تا 11.00 شب

آدرس: Cankurtaran, Tevkifhane Sk. No:8 Kat:3, 34122 Fatih

رستوران تراس آرارات (Ararat Terrace Restaurant)

بهترین رستوران های پشت بام استانبول

فقط با یک پیاده‌روی کوتاه در گوشه‌ای از مرکز تاریخی، یعنی میدان سلطان احمد، به رستوران آرارات تراس خواهید رسید؛ از بهترین رستوران های پشت بام استانبول!

مانند رستوران هفت تپه، تراس آرارات نیز دارای منظره‌ای عالی از شاخ طلایی، مسجد آبی، ایاصوفیه و دریای مرمره است، اما از ما می‌پرسید وعده‌ی شام را به این رستوران بروید تا از تماشای زیبایی‌های اطراف نفستان در سینه حبس شود.

علاوه بر مناظر باورنکردنی، نوشیدنی‌های خاص و غذاهای فوق‌العاده، خدمات حرفه‌ای و سریع در آرارات نیز چیزی است که این رستوران روی پشت‌بام را به یک تجربه عالی تبدیل می‌کند. هیچ چیز برای کارکنان خیلی دردسر نیست و آن‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند تا مطمئن شوند که شما اوقاتی فراموش نشدنی را سپری خواهید کرد. هم مراقب و هم مهمان نواز هستند. فضای کافی نیز برای لذت بردن از محیط اطراف شما وجود دارد. پس بدون نگرانی هر موقع خواستید به این رستوران بروید!

ساعت کاری: 10:00 صبح تا 11:00 شب

آدرس: Sultan Ahmet, Torun Sk. no : 3 D:101, 34400 Fatih

رستوران پانوراما 360 (360 Panorama Restaurant)

برای یک تجربه غذاخوری واقعا عالی، (و منظورم فقط به خاطر منظره نیست)، بازدید از رستوران پانوراما 360 (Cihannuma)  قطعاً باید در کار باشد.

رستوران پانوراما 360 واقع در منطقه شلوغ سلطان احمد، مناظر پانورامایی بی‌نظیری از شهر را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. مناظری مانند ایاصوفیه، مسجد آبی و شهر قدیمی که همگی در مناظر عالی شهر هستند. در کل، به دلیل چشم‌انداز، غروب‌های خورشید در اینجا بسیار چشمگیر است، بنابراین اگر می‌خواهید یکی از بهترین‌های رستوران های پشت بام استانبول را ببینید، حتماً باید یک میز رزرو کنید.

غذا نسبتاً گران است اما استاندارد بسیار خوبی دارد، با طیف گسترده‌ای از غذاهای مدیترانه‌ای و الهام گرفته از دوران عثمانی. کباب‌های آبدار، کاسرول‌های آهسته پخته و مزه‌های سرد و گرم که همگی سرشار از طعم‌اند، از بهترین غذاهای منو هستند که نباید از دست داد.

چیزی که واقعاً رستوران پانوراما 360 را به سطح بالاتری می‌برد، ارائه زیبای برخی از غذاها است. به دلیل ماهیت غذا، زیبا به نظر رسیدن غذاهای ترکی و عثمانی بسیار سخت است، اما سرآشپزهای با استعداد در اینجا از برخی مواد چالش برانگیز کاری جادویی انجام می‌دهند و زیباترین بشقاب‌ها را در جلوی شما قرار می‌دهند.

ساعت کاری: 11:00 صبح تا 1:00 صبح دوشنبه تا چهارشنبه، 11:00 تا 1:30 صبح پنجشنبه تا یکشنبه

آدرس: Alemdar, Yerebatan Cd. No:18, 34110 Fatih

رستوران تریا تراس الگانس (Tria Elegance Terrace Restaurant)

رستوران تریا تراس الگانس (Tria Elegance Terrace Restaurant)

یکی دیگر از بهترین رستوران های پشت بام استانبول، تریا الگانس تراس است که به دلیل استفاده از ماهی‌های زیبا و غذاهای دریایی که تازه از دریاهای محلی استانبول صید شده‌اند، محبوب و شناخته شده است.

با منظره‌ای مشرف به تنگه بسفر، می‌توانید بر روی تراس زیبای این رستوران بنشینید و از غذاهای بین‌المللی خوشمزه مانند کالاماری کبابی، اختاپوس آهسته پخته در شراب قرمز و میگوهای جامبو که در سیر معطر سرخ شده‌اند در کنار غذاهای سنتی ترکیه مانند کباب، مزه و تازه از منظره اطراف نهایت لذت را ببرید.  

رستوران تراس تریا الگانس در پشت بام هتل تریا در نزدیکی میدان سلطان احمد استانبول قرار دارد، اما به تنگه بسفر نزدیکتر است. در این مکان زیبا و دوست داشتنی شما می‌توانید نقاط دیدنی شهر مانند کاخ توپکاپی، برج گالاتا و البته خیابان‌های شلوغ شهر قدیمی استانبول را در زیر پاهایتان ببینید.

این را هم در نهایت اضافه کنیم که غذاهای دریایی و ماهی قیمت بسیار بالایی دارند، اگرچه غذاهای اصلی دیگر مانند کباب و گوشت‌های آهسته پز و کاسرول قیمت‌های مناسب‌تری را ارائه می‌دهند.

ساعت کاری: 13:00 الی 11:00 شب

آدرس: Cankurtaran, Terbıyık Sk. No:7, 34122 Fatih

رستوران لوتیز (Lotiz Lounge & Hookah)

اگر به دنبال یک مکان خوب برای شام با منظره زیبا از دریای مرمره هستید، گزینه بعدی کمی متفاوت است.

Lotiz Lounge & Hookah یک کافه/ رستوران روی پشت بام است که تلفیقی بسیار منحصربفرد از غذاهای لذیذ ترکی و جهانی را در فضایی آرام روی پشت بام با موسیقی زنده سنتی و قلیان کشیدن ارائه می‌دهد.

قلیان تنها چیزی نیست که در منوی Lotiz Lounge وجود دارد، مجموعه‌ای از غذاهای سنتی ترکی را می‌توان با مجموعه‌ای از بهترین استیک‌های پخته شده به دلخواه سفارش داد.

نوار داخلی و شیک به زیبایی با مبلمان فانتزی در سراسر با نورپردازی محیطی طراحی شده است که فضای بسیار خوبی را ایجاد کرده، به خصوص زمانی که دی جی در حال نواختن است.

ساعت کاری: همه روزه از 13:00 تا 2:30 صبح

آدرس: Balabanağa Vidinli Tevfikpaşa Caddesi D:Kat:7 No:14, 34134 Fatih

کافه و رستوران MyTerrace

بهترین رستوران های پشت بام استانبول

فرقی نمی‌کند بعد از یک گپ دلنشین با دوستان، یک شام رمانتیک با غروب خیره کننده، یا صرفاً یک توقف سریع برای ناهار در بین خرید و گشت و گذار گرسنه شوید، کافه و رستوران MyTerrace پاسخگوی طیف وسیعی از افراد و نیازها است و با آغوشی باز در هر ساعت از شما پذیرایی می‌کند.

این رستوران یک تراس کوچک و جالب روی پشت بام دارد که با مبلمان و مواد سنتی ترکیه تزئین شده و حال و هوای واقعی شهر قدیمی استانبول را به آن بخشیده است.

این را با منظره شگفت انگیز دریا، اذان و غروب طلایی رنگ آمیزی کنید. یک مخفیگاه کوچک باورنکردنی روی پشت بام خواهید داشت که برای هر موقعیتی عالی است. از آن مکان‌هایی که هر بار به استانبول بیایید، بی‌شک به آن سر خواهید زد!

ساعت کاری: هر روز از ساعت 8:30 الی 1:00 صبح

آدرس: No:9،Küçük Ayasofya Mh, Şht. Mehmet Paşa Sk., 34122 Fatih

رستوران Queb Lounge

آخرین گزینه از رستوران های پشت بام استانبول، رستوران Queb Lounge Rooftop است. این تراس زیبا و با پلان باز در بالای افق سلطان احمد قرار دارد و مناظری شگفت انگیز از تنگه بسفر درخشان در پایین همراه با مسجد آبی و ایاصوفیه در پس زمینه دارد.

برای تکمیل طیف زیبای غذاهای مدیترانه‌ای که سرو می‌شود، سرآشپزان متخصص ترکیب جالبی از نوشیدنی‌های عالی را با انواع غذاهای ترکی منحصربفردتری مانند «رویای استانبول» و «بسفروس» تهیه کرده‌اند که واقعا ارزش امتحان کردن را دارد.

همچنین اگر می‌خواهید روز خود را با یک صبحانه مقوی شروع کنید، Queb Lounge نیز نسبتاً زود از ساعت 10 صبح باز می‌شود، به این معنی که می‌توانید یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای صبحانه شهر را بخورید. همه چیز از سوسیس سنتی ترکی، تخم مرغ، هوموس و دیپ‌های تازه تهیه شده با نان گرم برای مهمانان گرسنه اول صبح سرو می‌شود..

ساعت کاری: همه روزه از ساعت 10:00 الی 3:00 صبح

آدرس: Cankurtaran, The Byzantium Hotel Teras, Akbıyık Cd. No:29 D:Kat, 34122 Fatih

حتما به یکی از این رستوران ها سر بزنید

10 تا از بهترین رستوران های پشت بام استانبول که همگی مناظر باشکوهی از برخی مکان‌های دیدنی نمادین دارند و برخی از خوشمزه‌ترین غذاهای شهر و اصیل‌ترین غذاهای ترکی و آناتولی را سرو می‌کنند. یکی را انتخاب و سفرتان را برای همیشه ماندگار کنید.

نظرات کاربران