مالدیو

هزینه سفر به مالدیو در سال 2022 چقدر است؟

مالدیو

اگر به شما بگوییم که یک بهشت بر روی زمین وجود دارد؛ باور می‌کنید! جایی که آب‌های شفای فیروزه‌ای رنگ به سواحلی با شن‌های سفید می‌رسند و با مناظر زیبای صخره‌های مرجانی و نخل‌های سر به آسمان کشیده، عقل از سرتان می‌برد. شما هم کنجکاو شدید که بدانید این مکان حیرت انگیز در کجاست؟ مالدیو جزیره‌ای خارق العاده و رویایی در اقیانوس زیبای هند است که به محض ورود و دیدن این همه زیبایی، مات و مبهوت خواهید ماند. در چند سال اخیر، مالدیو با توجه به ظرفیت‌های گردشگری خود توانسته به یکی از بهترین مقصدها برای توریست‌ها در سطح جهان تبدیل شود. پس اگر هوس سفر به جزیره‌ای بهشتی را کرده‌اید؛ قبل از هر چیز راهنمای سفر به مالدیو را مطالعه کنید. این راهنما می‌تواند اطلاعات بیشتری در اختیارتان قرار دهد. با این حال، شاید بپرسید که هزینه سفر به مالدیو چقدر است و آیا بودجه من مناسب سفر به این بهشت گمشده است؟

هزینه سفر به مالدیو در سال 1401 (2022)

وقتی صحبت از سفر خارجی می‌شود؛ به غیر از برنامه ریزی‌های مختلف، مهمترین نکته هزینه کلی آن است. اینکه هزینه رزرو بلیط هواپیما، رزرو هتل، خورد و خوراک و دیدن جاذبه‌ها به چه صورت خواهد بود را در ادامه به شما ارائه می‌دهیم. اما قبل از هر چیز باید بدانید که هزینه‌ سفر به مالدیو تا حد زیادی به سبک و سیاق سفرکردن شما بستگی خواهد داشت. همچنین هزینه‌ها به دلیل نوسانات ارز به صورت دلار ارائه خواهد شد.

هزینه بلیط هواپیما مالدیو

در صورتی که قصد دارید تنهایی و بدون رزرو تور مالدیو به این سفر رویایی بروید؛ خیلی از موارد را خودتان باید برنامه‌ریزی کنید که قیمت بلیط هواپیما مالدیو یکی از آنهاست. قبل از هر چیز باید بدانید که این هزینه تا حد زیادی به عواملی چون، کلاس پروازی، فصل سفر، نوع ایرلاین، نوع بلیط و مسافت بین دو کشور بستگی دارد. به طور کلی، اینکه شما بلیط رفت و برگشت مالدیو را در نظر بگیرید یا دو بلیط را به صورت جداگانه رزرو کنید؛ قیمت‌های متفاوتی را شاهد خواهید بود.

از طرفی، به دلیل اینکه دسترسی به مالدیو چندان آسان نیست و باید چند پرواز عوض کنید؛ ممکن است در افزایش هزینه‌های بلیط شما تاثیر زیادی داشته باشد. چراکه معمولا در فرودگاه دوحه یا دبی یک توقف داشته و سپس به سمت ماله پرواز خواهید کرد. لازم به ذکر است که جزیره ماله دارای فرودگاه بین المللی است؛ بنابراین مقصد شما ابتدا این جزیره خواهد بود. در  نهایت، هزینه بلیط رفت و برگشت حدودا 1000 دلار تخمین زده می‌شود. البته، در فصل گردشگری یعنی از آبان تا فرودین این قیمت بیشتر خواهد بود و در فصل‌های دیگر کمتر.

هتل و اقامت مالدیو

مالدیو

در گذشته، کسانی که به مالدیو سفر می‌کردند، مجبور به اقامت در استراحتگاه‌های جزایر خصوصی بودند. اما، از سال 2009 به بعد اقامتگاه‌های محلی هم اضافه شدند و گزینه‌های بیشتری در اختیار گردشگران قرار داده شد. بنابراین، می‌توان برای بودجه‌های مختلف هتل و اقامتگاه مناسب پیدا کرد.

در تعیین هزینه سفر به مالدیو، اقامت نقش بسزایی خواهد داشت که با توجه به سلیقه شما و مدت زمان ماندن متفاوت خواهد بود. اگر مهمان خانه‌های ساده‌تر مد نظرتان باشد (مانند Seven Corals)  هزینه از 50 دلار شروع می‌شود و با توجه به امکانات بیشتر خواهد شد. برای مثال، هتل‌های مجلل مانندWhite Sand Dhigurah قیمتی معادل با 120 دلار را در نظر گرفته‌اند که اگر منظره رو به دریا بخواهید به 130 دلار هم می‌رسد. همچنین، استراحتگاه‌ها از 170 دلار و خانه‌های ییلاقی از 500 دلار شروع می‌شوند.

خورد و خوراک مالدیو

از دیگر عوامل مهم در هزینه سفر به مالدیو، غذا است. معمولا زمانی که به اقامتگاه‌ یا هتل مراجعه می‌کنید، صبحانه با هزینه اقامت در نظر گرفته می‌شود. با توجه به اینکه در کجا اقامت دارید؛ هزینه غذا متفاوت خواهد بود. برای مثال، در برخی از استراحتگاه‌ها می‌توانید با 30 دلار یک وعده غذایی میل کنید. در حالی که برخی دیگر که گران‌تر و لوکس‌تر هستند از  60 دلار برای هر نفر نیز فراتر می‌رود. اگر به دنبال گزینه‌های ارزان‌تر هستید؛ جزایر محلی را انتخاب کنید تا وعده‌های بین 10 تا 20 دلار داشته باشید. برای کسانی هم که قصد دارند تا حد امکان پس انداز کنند، سوپر مارکت می‌تواند انتخاب مقرون به صرفه‌تری باشد.

فعالیت‌ها و جاذبه‌های مالدیو

جاذبه‌های جالب زیادی در مالدیو وجود دارد؛ مانند غواصی، پیک نیک در سواحل شنی، تماشای دلفین‌ها، دیدن پلانکتون‌های درخشان، غواصی با کوسه‌های نهنگ و غیره. قیمت این فعالیت‌های هیجان انگیز و فراموش نشدنی در حالات مختلف مانند استراحتگاه‌ها بسیار متفاوت هستند. در کل، ارزان‌ترین جاذبه‌ها و فعالیت‌ها از محدوده 25 دلار برای هر نفر شروع می‌شود. غواصی معمولا حدود 100 دلار هزینه دارد و استفاده روزانه در یک استراحتگاه بسته به نوع استراحتگاه ممکن است تا 200 دلار هم هزینه داشته باشد.

هزینه سفر در داخل مالدیو

مالدیو

در اطراف مالدیو جزایر کوچک و بزرگ زیبایی وجود دارد که اغلب افراد و گردشگران از آنها نیز دیدن می‌کنند. معمولا استفاده از کشتی حمل و نقل مقرون به صرفه‌تر از راه‌های دیگر است، با این حال همه جزایر از طریق کشتی قابل دسترسی نیستند و به دلیل زمان لازم برای رسیدن به برخی مکان‌ها، ممکن است ارزش دیدن را نداشته باشد. در کل، قیمت قایق کشتی می‌تواند از 0.65 تا 5 دلار برای هر نفر هزینه داشته باشد، اما بستگی به فاصله بین جزایر نیز دارد. گزینه دیگر استفاده از قایق‌های تندرو است. یک سفر رفت و برگشت با قایق تندرو شخصی می‌تواند تا 1000 دلار آمریکا هزینه داشته باشد.

هزینه تور مالدیو

برای برخی افراد با توجه به شرایط و سبک و سیاق سفرشان، استفاده از تور بهترین گزینه خواهد بود. اینجاست که دیگر نیاز به محاسبه و برنامه‌ریزی درباره هزینه سفر به مالدیو را نخواهید داشت. معمولا شرکت‌های ارائه دهنده تورهای گردشگری مالدیو همه موارد مانند بلیط هواپیما، هتل، جاذبه‌های گردشگری، غذا و… را در نظر می‌گیرند و با ارائه یک قیمت واحد شما را از این محاسبه این هزینه‌ها فارغ می‌کند. البته، توجه داشته باشید که قیمت تور مالدیو براساس مدت اقامت، امکانات مورد نظر شما و نوع بلیط متفاوت خواهد بود.

بالاخره سفر رویایی شما به مالدیو چقدر هزینه دارد؟

مالدیو

با در نظر گرفتن یک سفر 8 روز و 7 شب با 3 جاذبه، تخمین می‌زنیم که قیمت نهایی سفر به جزایر مالدیو در سال 2022 تقریبا به صورت زیر است:

  • سفر اقتصادی 2500 دلار تا 3500 دلار
  • سفر معمولی و ایده آل 3000 دلار تا 5000 دلار
  • سفر لوکس و مجلل 7000 دلار تا 9500 دلار
نظرات کاربران