Dubai in July
17 مرداد 1402
دبی

دبی در تیر ماه هنوز هم جذاب و گرم خواهد بود!

دبی در تیر ماه یعنی شروع گرمای شدید! همه‌ی ما می‌دانیم که دبی شهری بیابانی با آب و هوای گرم و خشک است که این گرما در طول تابستان به اوج خودش می‌رسد. تاجایی که به کلی سبک زندگی مردم را تغییر می‌دهد و دیگر هم خبری از سیل گردشگران در سطح شهر نیست. بله، خبر خوب همین است که کاهش قابل توجه توریست‌ها در تیرماه، به معنای کاهش قیمت‌ها نیز هست. می‌توانید از تخفیف‌ها، قیمت‌های کمتر هتل‌ها و حتی نبودن صف برای دیدن جاذبه‌ها نهایت لذت را ببرید. نگران نباشید تفریحات زیادی در فضاهای سرپوشیده در این شهر وجود دارد تا شما را از گرما نجات دهند و اوقات خوبی برایتان بسازند. بیایید با یکدیگر ببینیم در تیر ماه این شهر چه خبر است!؟

رزرو تور دبی

بلیط هواپیما دبی را با سه کلیک رزرو کنید !

آب و هوای دبی در تیر ماه (ژوئن)

Bastkia

دمای دبی با میانگین حداکثر روزانه 39.8 درجه سانتیگراد از گرم به سمت گرم‌تر می‌رود. با این تفاسیر، تجربه روزهای بسیار گرم‌تر تا 47.9 درجه سانتیگراد (118.2 درجه فارنهایت) و همچنین روزهایی با رطوبت بالاتر از حد معمول، غیرعادی نیست. اضافه کنیم که دمای هوا در طول شب به 27.7 درجه سانتیگراد (81.9 درجه فارنهایت) کاهش می‌یابد و همین باعث می‌شود تا افراد شب را به جای روز برای گردش انتخاب کنند. 

دمای دریا نیز از 30.4 درجه سانتی‌گراد (87.8 درجه فارنهایت) به 33 درجه سانتی‌گراد (90.4 درجه فارنهایت) افزایش می‌یابد. به این معنی است که شاید بتوان در دریا شنا کرد، اما خبری از استراحت در کنار ساحل نیست، مگر اینکه قابلیت گرمای بیش از اندازه داشته باشید.  

آشنایی کلی با آب و هوای دبی !

آیا تیرماه در دبی خیلی گرم است؟

این تا حدودی به سبک و سیاق زندگی و نحوه سفر کردن شما بستگی دارد. دبی در تیر ماه را اینگونه می‌توان توصیف کرد که، طول روز رفتن به کنار ساحل و حتی ماندن در فضای بیرون، خیلی گرم و غیرقابل تحمل خواهد بود، اما غیرممکن نیست.

اگر برایتان مهم نیست که کمی عرق کنید، شب‌های بیرون همچنان قابل تحمل‌تر است، اگرچه بسیاری از رستوران‌ها تراس‌های بیرونی خود را در گرم‌ترین ماه‌های سال می‌بندند و بسیاری از رویدادهای فصلی تعطیل شده‌اند.

چیزی که در این ماه و فصل تابستان دبی بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد، قیمت هتل‌ها و جاذبه‌ها است که معمولا با تخفیف‌های زیادی همراه هستند. از طرفی جاذبه‌ها نیز چندان شلوغ نبوده و می‌توانید نهایت استفاده را از این فرصت داشته باشید. هر چند که اکثر جاذبه‌ها فعالیت‌های فضای باز خود را تعطیل می‌کنند. 

رویدادهای ویژه دبی در تیر ماه

از آنجایی که دبی در تیر ماه، بیشتر فعالیت‌های خود را به فضاهای سرپوشیده محدود می‌کند، جشنواره‌ها و رویدادهای بزرگ نیز در گرم‌ترین ماه‌های تابستان کاهش می‌یابند. اما هنوز هم می‌توانید این تجربه‌های سرگرم‌کننده در فضای داخلی و خارجی را در ژوئن 2023 تجربه کنید:

فستیوال های موسیقی زنده، تئاتر و کمدی

Concerts and entertainment
  • گروه مستقل بریتانیایی Razorlight که اخیراً دوباره گرد هم آمده‌اند، در 2 ژوئن 2023 در Bla Bla Dubai’s The Tent اجرا خواهد کرد. 
  • در تاریخ 8 ژوئن 2023، خواننده مشهور خلیجی، شاما همدان را به صورت زنده در کوکاکولا آرنا ببینید و از موسیقی آن لذت ببرید. 
  • گروه محبوب بریتانیایی Simply Red در 9 ژوئن 2023 نطرتان را درباره موسیقی در کوکاکولا آرنا تغییر خواهد داد. 
  • یازدهم ژوئن شاهد یک شب جادویی بالیوود با میتون و دوستان به صورت زنده در کوکاکولا آرنا خواهید بود.
  • اپرای دبی همیشه در آستانه تابستان، مجموعه‌ای از سرگرمی‌های سرپوشیده دارد. در ژوئن امسال، زیبای خفته (2 و 3 ژوئن)، تام اودل (7 ژوئن)، و داستان شاهزاده خانم آرورا (10 ژوئن) بخشی از مجموعه متنوعی از سرگرمی‌های صحنه زنده را اجرا خواهند کرد.
  • نمایش آکروباتیک مسحورکننده La Perle با هیدرولیک، آتش‌بازی و موتورسیکلت در شهر الحبتور شما را به یک اجرای خارق‌العاده دعوت می‌کند. 

رویدادهای فرهنگی و تاریخی محلی در ماه ژوئن

  • هیچ جشنواره فرهنگی برای دبی در تیر ماه برنامه‌ریزی نشده است. با این حال، عید قربان که قرار است در 28 ژوئن برگزار شود، مطمئناً برخی از نمایش‌ها و فعالیت‌های سنتی را در سراسر شهر به ارمغان می‌آورد.
  • نمایشگاه جواهرات و عروس عربستان در مرکز تجارت جهانی دبی به شما نگاهی اجمالی به دنیای پر زرق و برق عروسی‌های عربی می‌دهد و اگر علاقه به این موارد دارید، بهترین فرصت خواهد بود. این نمایشگاه از 16 ژوئن تا 19 ژوئن 2023 اجرا می‌شود. 

رویدادهای ورزشی در ماه ژوئن

Dubai sports events
  • لیگ جهانی پادل میزبان افتتاحیه خود در کوکاکولا آرنا بین 8 و 11 ژوئن 2023 با 24 بازیکن برتر از سراسر جهان خواهد بود. 
  • جام فوتبال آفریقا دبی در تاریخ 3 ژوئن 2023 برگزار می‌شود. 
  • دبی بین 16 تا 27 ژوئن در باشگاه ورزشی شباب الاهلی میزبان لیگ کابالی بانوان است. 12 تا از بهترین تیم‌های هند که با یکدیگر رقابت می‌کنند. 

مکان های دیدنی در دبی در ماه ژوئن

همچنین، تقریباً هر جاذبه گردشگری داخلی در دبی دارای تهویه مطبوع است. اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و مترو هم همینطور؛ بنابراین، شما گرمای سوزان را تجربه نمی‌کنید. اجازه دهید در ادامه شما را با برخی از جاذبه‌هایی آشنا کنیم که اگر دبی در تیر ماه را برای شما جذاب‌تر و به یاد ماندنی‌تر خواهند کرد. 

پارک گاردن گلو دبی (Garden Glow) 

Garden Glow

این نمایش عالی از نورها را می‌توان در پارک زبیل دید. مجسمه‌های جادویی ساخته شده از نورهای چند رنگ، مناظری دلربا و جادویی خلق می‌کنند. در اینجا از شگفتی‌هایی مانند برج خلیفه گرفته تا اشیایی از افسانه‌ها و چیزهای زیاد دیگر با نور ساخته شده تا شما شاهد یک خلاقیت بی‌نظیر در معماری باشید. در کنار تماشای این مجسمه‌های نورانی، نمایش‌های زنده و اجراهای موسیقی نیز حس و حالی پر انرژی به شما می‌بخشند. 

گاردن گلو دبی؛ یک مقصد سرگرمی خانوادگی مسحورکننده

زمان: شنبه تا پنجشنبه: 4 بعد از ظهر تا 11 شب – جمعه: 4 بعد از ظهر تا 12 صبح

قاب دبی

قاب دبی که اخیراً به بسیاری از سازه‌های نمادینی که دبی به داشتن آنها افتخار می‌کند، اضافه شده، یک ساختار مستطیل شکل عظیم است. قاب دبی که بر روی خطوط یک قاب عکس طراحی شده (همچنین در پارک زبیل قرار دارد) به شما این امکان را می‌دهد که دبی قدیمی و جدید، یا بهتر بگوییم دبی گذشته و حال را در دو طرف قاب ببینید. 

از گالری‌ها دیدن کنید و با کمک عکس‌ها و اسناد تاریخی، نمایی از گذشته و آینده شهر را ببینید. همچنین سکوی مشاهده در طبقه بالا، مناظری جذاب از دبی کنونی و مناظر فراتر از شهر را به نمایش می‌گذارد. حواستان باشد که تلفن همراه خود را به صورت کامل شارژ کنید، چون قرار است گالری آن را با عکس‌های جذاب پر کنید. 

زمان: روزانه، 9:00 صبح تا 21:00 

برج خلیفه

Weather in Dubai in September

در میان نمادین‌ترین سازه‌های جهان، برج خلیفه نیازی به معرفی ندارد. این سازه عظیم که بالای آن آسمان را می‌بوسد، ترکیبی بی‌عیب و نقص از مهارت‌های معماری و زیبایی شناسی بصری است. اگر به دیدن این برج نروید، بازدید شما از دبی در تیر ماه ناقص خواهد بود. فراموش نکنید که برای تماشای مناظر باشکوه از شهر و سرزمین‌های فراتر از مرزهای دبی به عرشه تماشای طبقه 148 بروید.

زمان: همه روزه از ساعت 8:30 صبح تا 11:00 شب

دلفیناریوم دبی

تقریباً همه ما عاشق تماشای دلفین‌ها هستیم؛ آن حیوانات دریایی شیرین و انسان دوست که سرگرمی‌های جذابشان واقعا دیدنی و لذت‌بخش است. اگر دبی در تیر ماه را برای سفر انتخاب می‌کنید، دلفیناریوم بهترین گزینه سرگرمی برای شما خواهد بود. 

دلفین‌ها در اینجا نمایش‌های آکروباتیک عالی را برای تماشا و تعجب شما برپا می‌کنند. به سراغ گزینه Majestic Dolphin Swim بروید و درست در کنار این موجودات زیبا شنا کنید. 

با تور دبی، یک سفر به یاد ماندنی برای خودتان بسازید.

زمان: همه روزه از ساعت 10 صبح تا 19:30

دنیای فراری

فراری ورلد در جزیره یاس، ابوظبی (تقریباً چند ساعت با ماشین دورتر از دبی) مکانی است که معتادان آدرنالین روی آن قسم می‌خورند. در میان برترین شهربازی‌های جهان، فراری ورلد بیش از بیست سواری متنوع را برای شما فراهم می‌کند که پر از هیجان و لرز است.

برای مثال، Formula Rossa سریع‌ترین ترن هوایی جهان که شبیه یک ماشین مسابقه شبیه سازی شده است؛ تنها یکی از آن‌هاست. توصیه ما به شما این است که همه سواری‌های اینجا را امتحان کنید تا تجربه‌ای از تپش نبض داشته باشید و به نوعی خاطره‌سازی کنید.

زمان: همه روزه از ساعت 11 صبح تا 8 شب

اسکی دبی

Ski Dubai

بیش از 40 درجه سانتیگراد در بیرون و کمتر از 0 درجه در داخل، با برف در اطراف! باور نکردنی به نظر می‌رسد؟ 

پس باید از اسکی دبی که یک مرکز اسکی سرپوشیده با مساحت 20000 فوت مربع با برف واقعی است، بازدید کنید. این مکان یرد و جذاب که در مرکز خرید امارات قرار گرفته، طیف وسیعی از سواری‌های مختلف مانند، سواری بابس، کاوش در غارهای یخی، بالا رفتن از دیواره‌های یخی و بسیاری موارد دیگر را در اختیار شما قرار می‌دهد. راستی دیدار با پنگوئن‌های جنتو و پادشاه را از دست ندهید. 

زمان:

  • یکشنبه تا چهارشنبه: 10 صبح تا 11 شب
  • پنجشنبه: 10 صبح تا 12 صبح
  • جمعه: 9 صبح تا 12 صبح
  • شنبه: 9 صبح تا 11 شب

لا پرل (La Perle)

La Perle که توسط معمار مشهور جهانی فرانسیس دراگون طراحی شده، یک نمایش رقص آکروباتیک فوق‌العاده است که می‌توانید آن را در یک مرکز 270 درجه مشاهده کنید. این نمایش سفر شما به دبی در تیر ماه را به یاد ماندنی خواهد کرد. یک نمایش همه جانبه از رقص، نور، موسیقی و کلی بگوییم یک تئاتر یا سیرک آبی مهیج و دیدنی!

با چشمان گشاد شده در میان اجراها بنشینید، چون اجراکنندگان آماده هستندتا نفس شما را بند بیاورند.

سافاری صحرا

Adventure in the Dubai desert safari

ما در کتاب جغرافیای مدرسه یاد گرفته بودیم که بیابان‌ها در روز بسیار گرم و در عصر سرد می‌شوند. این را خودتان در یک سافاری بیابانی در خارج از شهر تجربه کنید. علاقه‌مندان به آدرنالین می‌توانند با خودروهای SUV 4×4 یا دوچرخه‌سواری چهارگانه به تپه‌های شنی بروند، در حالی که کسانی که فعالیت‌های آرام‌تر را ترجیح می‌دهند می‌توانند به یک سافاری شتر بروند یا به سادگی در چادرهای سنتی به سبک بادیه‌نشین استراحت کنند. اگر هم به دنبال سفری فراتر از سافاری معمولی هستید، به جیپ سافاری بروید.

همه چیز درباره سافاری دبی!

دبی در تیر ماه با بچه ها

سرگرمی‌های سرپوشیده برای کودکان نیز وجود دارد که اگز به دبی در تیر ماه سفر کردید، آن‌ها نیز لذت ببرند. مطمئن باشید که هیچ کجا در جهان به اندازه دبی فضاهای سرپوشیده جذاب و مفرح برای بچه‌ها ندارد. 

در اینجا فقط نمونه‌ای از برخی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های سرپوشیده است و می‌توانید امتحان کنید را به شما معرفی می‌کنیم:

کیدزانیا دبی 

KidZania Dubai

شهری شبیه به زندگی که فقط برای بچه‌ها ساخته شده است و در آن می‌توانند هر شغلی را که می‌خواهند انتخاب کنند، از پرواز با هواپیمای FlyDubai تا کار در بانک درآمد و در نهایت از ناهار که ناشی از خلاقیت‌های خودشان در Pizza Express است لذت ببرند! 

پارک واقعیت مجازی

یک پارک واقعیت مجازی بی‌نظیر و جذاب که نه تنها بچه‌ها بلکه بزرگسالان نیز از بازی‌های واقعی و مهیج آن به وجد می‌آیند. برای کاوش به دبی مال بروید.

سیاره سبز دبی

Green Planet Dubai

گرین پلنت دبی یکی از بزرگ‌ترین جنگل‌های مصنوعی در جهان است که می‌توانید در سفرتان به دبی در تیر ماه به دیدن‌اش بروید. از انوع گیاهان و درختان متنوع گرفته تا حیات‌وحش نجات‌یافته در این مجموعه در دلی این شهر بیابانی نگهداری می‌شوند. 

با رزرو ارزانترین هتل دبی، سفری مقرون به صرفه داشته باشید.

 در نهایت…

دبی در تیر ماه هنوز هم می‌تواند جذاب باشد، اما صادقانه بگوییم دمای هوا هر روز بیشتر از روز قبل خواهد بود و نمی‌توانید خیلی راحت در طول روز در بیرون فعالیت داشته باشید. در عوض می‌توانید به سراغ فعالیت‌های سرپوشیده این شهر بروید که کم هم نیستند. 

نظرات کاربران